Lufthansa се отправя към увеличение на капитала и привлича инвеститорите с нови цели за спестявания и печалба. Четири банки са били упълномощени да подготвят операцията за увеличение на капитала, заяви авиокомпанията в задължително уведомление до регулаторите. „Съветът на директорите и надзорният съвет все още не са взели решение за обхвата и времето на евентуално увеличение на капитала", казва се в документа, цитиран от Handelsblatt.
Авиокомпанията вече беше обявила такава стъпка през май. Тя се стреми да постигне оперативна възвръщаемост от най-малко осем процента от продажбите до 2024 г. Освен това разходите трябва да се свият с около 3,5 млрд. евро до 2024 г. в сравнение с 2019 г.
От април ситуацията в авиацията се подобри значително поради намаляването на броя на заразените с Covid, напредъка във ваксинацията и въвеждането на цифровите ваксинационни паспорти, заяви шефът на Lufthansa Карстен Шпор във вторник. „Не сме се върнали към нормалното, но сега е моментът да гледаме напред с увереност", каза той.
Неговото най-важно послание с оглед на обявените планове за увеличение на капитала, както и новите цели за икономии и възвръщаемост, е: „Преминаваме от режим на криза към режим на трансформация“. Кризата е ускорила промяната, така че Lufthansa е „по-силна, по-ефективна, по-печеливша, по-ориентирана към клиентите и по-устойчива”. Увеличението на капитала е важна стъпка към оттегляне от държавната финансова помощ, поясняват от авиокомпанията.
Lufthansa беше в тежко положение поради коронакризата и трябваше да бъде подкрепена от Германия и други страни с финансова рамка от 10 млрд. евро. Веднага след като достъпът до капиталовия пазар стана възможен отново, компанията започна да събита пари чрез облигации, за да върне държавната помощ възможно най-бързо.
На годишното общо събрание през май акционерите дадоха зелена светлина на Lufthansa да набере нов капитал в размер на до 5,5 млрд. евро. Според по-ранната информация на Ройтерс Lufthansa скоро ще получи от пазара най-малко 3 млрд. евро за погасяване на приноса на федералното правителство.
Очаква се държавният фонд за икономическа стабилизация (WSF), който има 20% дял в Lufthansa, да участва в увеличението на капитала, но без да харчи допълнителни пари на данъкоплатците за това. WSF трябва да одобри плана, казва Lufthansa. Фондът за финансова помощ възнамерява да участва в увеличението на капитала с така наречената операция Blanche. Акционер продава част от своите права за записване за новите акции, за да упражни с приходите останалите права за записване.
Германия представлява общо 6,8 млрд. евро от държавния спасителен пакет за Lufthansa. Авиокомпанията се е възползвала от под 2 млрд. евро от сумата и вече е изплатила половината от нея с парите от нови облигации, така че в момента Lufthansa дължи на държавата около 1 млрд. евро. Ако увеличението на капитала от 3 млрд. евро успее, тази сума може да бъде изплатена по-рано от предвиденото. След това държавата ще трябва да продаде пакета си от акции, за който бе платила около 300 млн. евро.
По този начин Lufthansa може да се освободи от условията, които трябва да спазва в замяна на държавна помощ: забраната за изплащане на дивиденти на акционери или лихви на собствениците на облигации и бонусни плащания към изпълнителните директори. Тя също ще може отново да мисли за поглъщания по-рано от очакваното.
Засега планът е да не се изплаща държавната помощ до 2023 г. Парите трябва да постъпят и чрез продажбата на международния кетъринг бизнес, финансовото дъщерно дружество Airplus и част от Lufthansa Technik.
преди 3 години да държиш пилоти , стардеси и хиляди офис търтей на работа, като нямаш приходи не е спестовна ,а социална политика .. отговор Сигнализирай за неуместен коментар