Франция по същество е постигнала споразумение с Европейската комисия за държавна помощ за авиокомпанията Air France-KLM, която до голяма степен пострада заради причинената от коронавируса криза. Финансовият министър Бруно льо Мер заяви пред телевизионния оператор LCI, че финансовият пакет, договорен с еврокомисаря по конкуренцията Маргрете Вестагер, трябва да бъде одобрен от Борда на директорите на групата в понеделник.
Министърът не пожела да коментира сумата. Отстъпките на Air France-KLM по отношение на прехвърлянето на права за излитане и кацане са по-малки от първоначално поисканите от ЕС. Френският вестник Les Echos съобщи в четвъртък, че Air France ще трябва да се откаже от по-малко позиции в Орли заедно с някои в нейния главен център в Париж на „Шарл дьо Гол“.
Франция и Холандия, които притежават общ дял от 28% в Air France-KLM, от месеци водят преговори за последващ план за финансиране, след като последно отпуснаха на групата 10,4 млрд. евро (12,3 млрд. долара) директни заеми и държавни гаранции през миналата година. Превозвачът имаше нетен дълг от 11 милиарда евро в края на миналата година.
Германският конкурент Lufthansa също получи държавна помощ след срива на бизнеса. Като част от сделката си за държавна помощ миналата година Deutsche Lufthansa AG се съгласи да предоставя 24 слота на ден в Мюнхен и Франкфурт на конкуренти.
Сделката на Lufthansa също така предвижда, че тя не може да придобие дял от над 10% в оператор от същия бизнес, докато не бъдат изплатени поне 75% от помощта. Дивидентите, обратното изкупуване на акции и заплатите на ръководителите също са ограничени.