Пътищата в Европа продължават да са по-спокойни от обичайното въпреки усилията на някои страни да смекчат мерките за блокада за спиране разпространението на COVID-19, предава Bloomberg.
Макар публикувани през последно време данни да показват, че хората се отказват от обществения транспорт за сметка на частните автомобили, пътуванията по шосе в големите европейски столици все още са доста под нивата преди пандемията, сочат данни на компанията TomTom.
Лондон и Берлин показват много сходни тенденции за натоварване на пътищата по време на пандемията. Първите блокади, наложени преди почти една година, намалиха времето за пътуване. То започна бавно да се увеличава през идните месеци и скочи рязко, когато ограниченията бяха смекчени в края на лятото. Трафик
Втората вълна на блокади с настъпването на зимата не е намалила особено нивата на трафика, тъй като много хора са продължили да пътуват до работа, а децата останаха в училище. Но това се е променило през януари, когато много деца останаха извън класните стаи с началото на новия срок.
Нещата обаче може да се променят. Учениците от началните училища се върнаха в класните стаи в много части на Германия, включително Берлин, през последната седмица на февруари и всички ученици трябва да се завърнат от идната седмица във Великобритания. Това неизбежно ще увеличи сутрешните задръствания, тъй като притеснението родители избират да карат децата си до училище. Трафик
Париж и Берлин не наложиха същите ограничения за зимата като Германия и Великобритания. Френското и италианското правителство избраха полицейски часове вечерта и някои ограничения на пътуванията извън градовете. Важното е, че повечето работни места остават отворени, както и френските училища. Трафик
Строгите мерки за блокада в Мадрид през пролетта и началото на лятото през 2020 г. извадиха по-голямата част от трафика от улиците на града, намалявайки закъсненията до почти нула. А смекчаването на ограниченията през септември е довело до връщане на закъсненията, но само до около половината от трайността им преди пандемията.
След кратък ръст на трафика след ваканцията в началото на януари задръстванията отново намаляха през февруари. Полицейският час в цялата страна трябва да остане в сила до началото на май, въпреки че хората могат да излизат, за да работят или да ходят на училище. Трафик
Сред шестте европейски столици, наблюдавани от Bloomberg, само Виена регистрира нива на трафика близо до тези преди пандемията. Задръстванията по улиците на града са нараснали значително от началото на годината, връщайки се на нивата преди пандемията в средата на февруари.
Макар че европейските страни са на различни етапи от собствените си пътни карти за излизане от наложените блокади за борба с пандемията, ясно е, че все още трябва да се извърви известен път преди трафикът в големите градове да се върне на предишните нива.
Макар че задръстванията в градовете не ни казват нищо за обема на трафика при по-дълги пътувания извън града, той може да е още по-ограничен от мерките в редица страни на Стария континент, забраняващи пътуванията с цел развлечение.
Търсенето на бензин в Европа вероятно все още се нуждае от време до пълно възстановяване.
Графиките показват процентния ръст на времето за пътуване спрямо празните пътища в 8 ч. сутринта в сряда.