Европейската самолетостроителна компания Airbus SE обяви, че е генерирала 4,9 млрд. евро кеш през четвъртото тримесечие на 2020 г., като в същото време предостави предпазливи насоки относно темповете на своето възстановяване от най-голямата криза в авиоиндустрията, съобщава Bloomberg.
Airbus задържа изплащането на дивидент на фона на отчетената годишна загуба за 2020 г., дължаща се на „най-предизвикателната криза в бранша“.
Компанията, която изпревари американския си конкурент Boeing и стана най-големият производител на самолети в света, прогнозира липса на ръст при доставките за 2021 г. и коригирана оперативна печалба от 2 млрд. евро.
През януари Airbus отчете 566 доставки за 2020 г., като заяви, че през тази година ще се стреми към стабилност. Концернът добави, че има за цел да увеличи производството, макар и с по-бавен темп от първоначално планираното.
„Представихме насоки, за да осигурим известна видимост в нестабилната среда“, заяви главният изпълнителен директор на производителя Гийом Фори, цитиран от Ройтерс.
Базираният във Франция концерн отчете годишна оперативна загуба от 510 млн. евро за 2020 г., след като стартира мащабно преструктуриране на фона на пандемията и прекрати програмата A380 заради отказаната поръчка от страна на дубайската авиокомпания Emirates, засягаща всички машини от този модел.
На коригирана база Airbus отчита спад на оперативната печалба от 75 на сто до 1,7 млрд. евро, след като приходите ѝ се свиха с 29% до 49,9 млрд. долара.
Очаква се търсенето на самолети да остане слабо въпреки решението на концерна да увеличи производството през втората половина на годината.
Предпазливите насоки потвърждават продължаващите проблеми в авиоиндустрията, свързани с разпространението на коронавируса, който принуди авиокомпаниите по света да приземят самолетите си заради дълбокия спад при търсенето на въздушни пътнически превози.
Компанията очаква доставките ѝ през тази година да съответстват на тези от 2020 г.
„Несигурността остава и през 2021 г.“, изтъква Фори. Той посочи, че не очаква пазарът на търговски самолети да се върне към нивата отпреди пандемията до 2023-2025 г.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Мадона и Гай Ричи се събраха за първи път близо 20 години след трудния им развод
Любомир Николов за камерите в училище: За първи път се сблъсквам с нещо подобно
Ива Митева: Най-подходящ за служебен премиер е омбудсманът
Как любимата поп звезда на Путин се превърна в "най-мразената жена в Русия“