IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ирландия търси нови подходи към ЕС

Въпреки по-дългото пътуване превозвачите започват да се оглеждат за директни връзки между страната и Европа

16:56 | 07.01.21 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Investor.bg</em></p>

Снимка: Investor.bg

Ирландия активизира директните връзки с континента след окончателното излизане на Великобритания от ЕС, пише EurActiv. Всяка година 150 хил. камиона пренасят над 3 млн. тона между Ирландия и общността.

Камионите се прекарват на ро-ро кораби от ирландските пристанища до хъбове във Великобритания и оттам - към ЕС.
От 1 януари 2021 година обаче Великобритания вече не е част от общия европейски пазар и Митническия съюз.

Това означава връщане на граничния контрол и усложнява процедурите при преминаване и бави товарите.

Затова и в Ирландия търсят начин да осигурят директен достъп до ЕС и континента. Един от вариантите е пристанището Рослеър - вторият по значение товарен хъб в страната.

Много от европейските фирми вече се решиха да ползват инфраструктурата му. През декември шведският фериботен оператор Stenaline обяви плановете си да удвои курсовете между пристанището и Шербур в Северна Франция. Датският оператор DFDS пък извършва шест плавания седмично във всяка посока между Дюнкерк и Рослеър.

Според пристанищните власти връзките с континента се удвояват спрямо началото на 2020 година.

Нови връзки с Европа бяха осъществени и от най-голямото пристанище на Ирландия - Дъблин, след като британците гласуваха за Brexit. През 2018 година и 2019 година люксембургската CLdN увеличи пътуванията си до пристанището в очакване на излизането на Великобритания от общността.

Пред АFP ирландските пристанищни власти коментираха, че има четири нови ро-ро връзки между Ирландия и континентална Европа през 2020 година. Правителството вече препоръча на логистичните компании да се подготвят за "директни връзки с континента" на фона на реалния Brexit.

Проблемът в случая е по-продължителното пътуване, което е от значение за бързоразвалящите се стоки. От Рослеър до Дюнкерк се пътува 24 часа, докато пътуването от Дюнкерк до Дъблин през територията на Великобритания отнема 13 часа.

Като се добавят и задължителните почивки за шофьорите, непредвидени инциденти и задръствания, проблеми при качването на фериботите и други, то пътуването може да се окаже значително по-дълго.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:18 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 1
дядя Вова
преди 3 години
Freedom for a united Ireland !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още