Най-големият европейски търговец на дребно Carrefour отчете най-силния ръст на основните си приходи от продажби от поне две десетилетия през третото си тримесечие, което отразява по-доброто му представяне на ключови пазари като Франция, Испания и Бразилия, предава Ройтерс.
Френската компания днес обяви, че се насочва към стратегическа реорганизация, която има за цел да подкрепи приходите и печалбата ѝ. Фирмата се придържа към всичките си цели от досегашния ѝ план.
„Приходите от продажби на Carrefour за третото тримесечие отразяват отличната динамика в групата, която потвърждава успеха на плана за трансформация Carrefour 2022”, заяви председателят и главен изпълнителен директор Александър Бомпар.
Carrefour е в средата на петгодишния си план, започнат през 2018 г., който има за цел да свие разходите и да засили инвестициите в онлайн търговия, за да подкрепи приходите и печалбата. Подобно на други, компанията се опитва да се справи с конкуренцията на онлайн играчи като Amazon.
Освен това прави експанзия в посока универсални магазини, за да намали зависимостта си от хипермаркетите, като се фокусира повече върху органични продукти и собствени марки.
Приходите от продажби на групата достигнаха 19,69 млрд. евро през третото тримесечие. Ръстът е достигнал 8,4%, като се изключат ефектите от горивата и календарните ефекти, спрямо 6,3% през предходното тримесечие. Това е най-доброто тримесечно представяне на Carrefour от поне 20 години. В частност то отразява по-силните резултати във Франция, където изпълнителният директор превърна в приоритет съживяването на продажбите в хипермаркетите.
Carrefour е продължила да печели от силното търсене на хранителни продукти по време на пандемията и от спада на цените във Франция.
По време на наложените от правителствата блокади клиентите предпочетоха супермаркетите, близо до дома, универсални магазини, и онлайн пазаруването. Откакто Франция вдигна блокадата си в средата на май, продажбите на хипермаркетите се подобряват и този процес се ускори през третото тримесечие.
Приходите от продажби във френските хипермаркети на Carrefour са се увеличили с 2,5% през тримесечието, след 3,6% спад през второто тримесечие.
В Бразилия, втория по големина пазар на компанията след Франция, приходите от продажби са скочили с 26% спрямо 14,9% през второто тримесечие.