IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Електронните доставки са подкрепили Airbus през септември

Самолетостроителната компания е доставила миналия месец повече самолети от всеки друг месец през тази година

22:12 | 09.10.20 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Airbus е доставила повече самолети през септември, отколкото във всеки друг месец от тази година, предава Bloomberg. Това е победа в битката на европейския самолетопроизводител да запази отворени заводите си и притока на приходи на фона на трайното забавяне на пътуванията по въздух.

Доставените 57 самолета, повечето от които теснофюзелажни или самолети с една пътека, са повече от 39-те доставки през август, съобщи компанията в публикувано в петък комюнике. Въпреки това Airbus не е получила нови поръчки, а три са били отменени, което е напомняне за забавянето, причинено от пандемията от COVID-19, без признаци за ускоряване.

Данните за месеца бележат напредък на редица фронтове за самолетопроизводителя, който изпитва затруднения да запази доставките на самолети, тъй като клиентите й сред авиокомпаниите опитват да отложат поръчки, за да защитят собствените си парични резерви. През септември базираният в Тулуза самолетопроизводител е намалил наличностите си от завършени самолети, доставяйки девет от по-големите модели, чието търсене на практика пресъхна. Airbus Airbus

Предишният връх за годината беше 49 доставени самолета през юли. Вариантът за електронни доставки на Airbus е допринесъл за около сто доставки до момента, съобщава запознат източник. Системата позволява на клиентите да делегират някои основни проверки на собствените инженери на производителя, избягвайки ненужно пътуване и забавяния заради ограниченията.

Китайски авиопревозвачи, включително Air China, China Southern Airlines и China Eastern Airlines, са придобили 18 самолета през септември. Delta Air Lines е приела два самолета А350-900 и един А330-900 наред с един самолет А321ceo.

Airbus и американският и конкурент Boeing работят с клиенти, които не разполагат със средства, за да изпълнят ангажименти за закупуване на самолети, поети много преди пандемията. Някои авиокомпании решават да приемат самолети, от които не се нуждаят, срещу което получават отстъпки и избягват загуба на по-ранни плащания.

Като илюстрация колко трудна е настоящата среда Airbus обяви първия си мандат за широкофюзелажен самолет от близо шест месеца, получен в края на септември – за един самолет-танкер. Поръчката не е включена в данните за септември, тъй като не е финализирана.

В обичайно време Airbus и Boeing получават десетки поръчки за стотици самолети през лятото. Boeing, която все още не е обявила данните си за септември, публикува прогнози по-рано тази седмица за рязък спад на продажбите на пътнически самолети през идните десет години.

Airbus понижи целите си за производството през април, а главният изпълнителен директор Гийом Фори заяви тази седмица, че те ще останат с 40% по-ниски през 2020 и 2021 г. Компанията все още има значителен брой недоставени самолети, което поставя въпроса дали няма да й се наложи да намали още повече производството.

Компанията, която трябва да обяви отчета си за третото тримесечие на 29 октомври, засилва предупрежденията и за работните места. Главният оперативен директор Майкъл Шулхорн заяви миналата седмица, че плановете за съкращаване на 15 хил. служители са минималното изискване.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:09 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
nobel
преди 4 години
Още един типичен пример за това как всяко нещо може да бъде представено и като добра новина. Хората съкращават 15 000 човека и очакват рязък спад на продажбите през идните 10 години, което поставя въпроса дали въобще ще оцелеят. Но заглавието звучи оптимистично
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още