IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Бранденбург – бъдещата крепост на Tesla в Европа, която залага на зелената енергия

Илон Мъск планира да направи десант на германските автомобилни концерни в техния заден двор

14:46 | 02.10.20 г. 2
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Новият завод на американския производител на електромобили Tesla Inc. край Берлин няма да се сблъска със сериозни препятствия, преди да получи зелена светлина за начало на производствената си дейност през следващата година, смята премиерът на германската провинция Бранденбург Дитмар Войдке, цитиран от Bloomberg.

Обществените изслушвания в завода, ситуиран на изток от столицата Берлин, която е заобиколена териториално от Бранденбург, продължиха близо две седмици вместо предвидените в началото два дни. Природозащитници и местни жители се обърнаха към властите по стотици теми, свързани с обезлесяването, употребата на вода, увеличения трафик и шумовото замърсяване. Но въпреки проточилия се процес Войдке споделя, че не е обезпокоен и очаква проектът да напредне по план.

„Към момента не мисля, че има проблем, който да попречи на разрешението за строителство“, каза Войдке пред Bloomberg News в сградата на правителството на Бранденбург в столицата Потсдам. 

Заводът, който ще бъде първият в Европа за Tesla, трябва да започне производство през следващото лято, като планираният му капацитет е 500 хил. автомобила годишно. Няколко конструкции вече са издигнати на мястото в Грюнхайде, което главният изпълнителен директор на лидера при електромобилите Илон Мъск посети миналия месец.

Фабриката е основна инвестиция в бившия комунистически регион и тест за усилията на Германия да ускори прословутата си бавна бюрокрация.

Мъск обяви плана като своеобразно предизвикателство по адрес на местните автомобилни концерни като Volkswagen AG, BMW AG и Daimler AG, които ще бъдат принудени да се борят за пазарния си дял на своя земя. Въпреки препятствията, включително опасенията относно евентуалните щети върху дивата природа, проектът продължава да се движи по план.

Инвестицията на Tesla резонира с нарастващия фокус на Бранденбург върху по-чистия транспорт и възобновяемата енергия. Rolls-Royce Holdings Plc разработва двигатели за самолети с намалени нива на емисии в района на Берлин, докато BASF SE произвежда също там компоненти за автомобилни батерии.

Водят се преговори за привличане на още големи компании в провинцията, споделя Войдке, който отказа да предостави конкретни данни.

В момента Бранденбург разполага с капацитет за възобновяема енергия - предимно вятърна енергия - еквивалентен на 130% от нейните нужди, стимул за производителите, които са принудени да намалят въглеродния си отпечатък, изтъква още Войдке. 

За да може да използва по-добре своите енергийни ресурси, провинцията лобира пред правителството на канцлера Ангела Меркел да намали задължителния „зелен данък“.

Германските потребители и компании плащат задължителни такси върху цялата консумирана енергия, за да подпомогнат изграждането на нови инсталации за чиста енергия. До голяма степен тази такса е отговорна германската електроенергия да стане най-скъпата в Европа и увеличава потенциалните разходи на компании като Tesla да използват вятърна и соларна енергия, подчертава Войдке.

Бранденбург и подразделението на EON SE Edis водят преговори с Tesla за снабдяване на завода с възобновяема енергия, заяви още премиерът на провинцията, без да предостави подробности.

Енергийните перспективи пред Бранденбург

Енергията и инвестициите са тясно свързани в Бранденбург, която се бори със загубата на хиляди работни места от постепенното премахване на въглищата от енергийния микс. Провинцията е основен доставчик на лигнитни въглища, с редица мини, разположени в района на Лаузиц (Лужица) близо до полската граница.

Германия вижда природния газ като изключително важен енергиен ресурс за посрещане на бъдещите си енергийни нужди. Противоречивият газопровод "Северен поток 2", който ще транспортира руския газ директно до Германия, ще минава край Бранденбург.

Войдке остава привърженик на проекта въпреки нарастващия натиск за блокиране на дострояването на газопровода в отговор на отравянето на руския опозиционен лидер Алексей Навални. Въпреки че Кремъл трябва да изясни подробностите около атаката, замразяването на строителната дейност на газопровода може би не е правилният отговор, посочва Войдке.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:55 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 5
Императорът
преди 4 години
Ако разчитат за производството на ВЕИ, няма как да станат смислена конкуренция на нормалните автомобилни компании - енергията от ВЕИ е хем безумно скъпа, хем несигурна. Ама какво друго може да се очаква от пърчото мъск?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 0
zelka007
преди 4 години
модел Y се гласят да произвеждат в тази фабрика за начало . и то по новата технология за шасито с отливане под налягане . в модел 3 шасито се сглобява от 70 части , а сега ще го правят от една единствена част ... :))) ... а в бъдещите модификации ще вгражда и батерииният блок в шасито като конструктивен елемент ...импе догодина , като вземеш дивидентите от газпром и продадеш акциите на ВР , ще си поръчаш таман чистак-бърсак новият модел Y made in germany . може дотогава да е тръгнала и газчица по СП2 , малко вероятно но все пак е възможно ... :))) ... но пък дивидента ще си върви ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още