Германската авиокомпания Lufthansa се готви за по-драстични съкращения на служителите си в цял свят и на флотилията си от самолети от предишните планове, след като надеждите за възстановяване на въздушния трафик се изпаряват, предава Bloomberg.
Приети през последно време правила, които принуждават пътуващите да се изолират, са имали катастрофални последици за резервациите, е заявил главният изпълнителен директор на компанията Карстен Шпор пред служители на среща във вторник, съобщават очевидци. За октомври резервираните седалки възлизат на под 10% от нивата година по-рано, съобщават запознатите източници, пожелали да останат анонимни, тъй като изявленията не са публични.
Ръст на случаите на вируса в Европа принуди най-голямата авиокомпания на Стария континент да се откаже от плана си за възстановяване и да охлади амбициите си да се справи с влошаващите се перспективи. Lufthansa, която прие спасителна помощ от Германия на стойност 9 млрд. евро (10,7 млрд. долара) в началото на юни, сега очаква възстановяването на въздушния трафик да се случи едва в средата на десетилетието. Не е ясно кога и дали въобще приходите ще се възстановят до рекорда им от 2019 г. предвид спада на бизнес пътуванията, който нанесе тежък удар на Lufthansa, е посочил главният изпълнителен директор според източниците.
Шпор е заявил във вторник, че работи по мерки, които надминават съществуващия план за намаляване на флотилията на Lufthansa с около сто самолета и съкращаване на 22 хил. позиции на пълен работен ден. Той е допълнил, че по-ранната програма няма да е достатъчна, разкриват източниците.
Lufthansa планираше да вдигне капацитета постепенно до около половината от обичайните нива до декември, като прогнозата беше включена в презентации пред инвеститори миналата седмица, сега главният изпълнителен директор е заявил, че вероятно ще е доволен, ако Lufthansa може да предложи 25% от седалките спрямо година по-рано. В момента трафикът е под 20% от миналогодишните нива, казват източниците.
Lufthansa избегна несъстоятелност само с помощта на спасителната помощ от държавата, която направи Германия най-големия й акционер с дял от 20%.
Изказването на Шпор е в унисон с думите на главния изпълнителен директор на Air France KLM Бен Смит, който по-рано във вторник заяви, че авиопревозвачите вземат „големи решения“ за бъдещето на флотилиите си, като посочи за пример изтеглянето от Air France на самолетите A380 суперджъмбо. Ходът може да бъде последван и от Lufthansa. Луфтханза
Шпор е опровергал съобщения, че Lufthansa може да съкрати 42 хил. работни места, заявявайки, че броят е „твърде голям. Въпреки това ръководството на германската авиокомпания ще предложи на надзорния си съвет цифра, която ще е по-голяма от 22 хил. позиции, които планираше да закрие.
Компанията планира и да реши идната седмица кои самолет с четири двигателя да задържи, разкриват източниците. Ангажиментът към екологични технологии може да е фактор във вземането на решение.
Lufthansa е обсъдила с Airbus възможността да вземе самолети A350 с два двигателя по-бързо от планираното, ако се нуждае от по-модерни машини, които да заменят гълтащите много гориво по-стари модели, казват източниците, цитирайки думи на Шпор. Допълнителните самолети може да бъдат взети под наем вместо да бъдат купени с оглед приоритетите на компанията за пестене на пари.
Lufthansa може да заеме пари от финансовия пазар веднага щом стъпи на крака, за да възстанови държавните заеми, които съставляват голяма част от спасителната помощ, е казал Шпор. Компанията ще върне първо парите на данъкоплатците, преди да изплати бизнес заемите си.