Причинената от коронавируса криза вероятно ще тласне разтърсваната от бунт на акционери и криза на управлението Commerzbank в зоната на загубите. При представянето на своите резултати за второто тримесечие банката предупреди за възможна загуба за цялата 2020 година.
Досега въпреки пандемията кредиторът вярваше, че е възможна печалба. Анализаторите очакват средно нетна загуба от 320 милиона евро, самата банка не предостави оценка на размера на очаквания дефицит.
След всички удари през последните няколко седмици Commerzbank може да се похвали с поне малък успех. Банката се представи по-добре от очакваното през второто тримесечие. От април до юни нетната печалба е спаднала до 220 млн. евро спрямо 279 млн. евро за същия период на предходната година, но анализаторите очакваха още по-голям спад до 95 милиона евро.
Оперативната печалба падна с 34 процента до 205 млн. евро. Банката успя да увеличи приходите с почти седем процента до 2,3 милиарда евро, докато оперативните разходи спадат с 3,3 процента до 1,5 милиарда евро.
Докато в поделението за частно и фирмено банкиране бе отчетена оперативна печалба от 112 милиона евро, Commerzbank влезе в червената зона с корпоративния бизнес и отчете загуба от 89 милиона евро. Това се дължи главно на по-високите рискови провизии за заеми с риск от неизпълнение, предизвикани от последиците от коронакризата. Заделените за провизии средства се увеличават от 178 милиона евро до 469 милиона евро.
Освен причинената от пандемията криза Commerzbank бе засегната тежко от фалита на скандалната Wirecard. Напускащият банката изпълнителен директор Мартин Цилке веднъж определи сриващия се доставчик на плащания от Ашхайм край Мюнхен като „добър клиент". Кредиторът, който беше изваден от водещия германски борсов индекс Dax именно от Wirecard през септември 2018 г., очевидно е бил принуден до голяма степен да отпише кредит за 200 милиона евро за групата. В съобщението за тримесечния резултат се споменава „голям индивидуален случай“ с обем от 175 млн. евро.
„Въпреки коронакризата ние постигнахме положителен резултат през второто тримесечие и успяхме активно да подкрепим нашите клиенти в справянето с пандемичните ефекти. Това е основен приоритет в тези времена “, подчерта Цилке. “Възползваме се от това, че направихме банката много по-здрава и дигитална през последните няколко години”. Цилке не коментира перспективата за годишна загуба.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.