Многомилиардното сливане на производителя на френските високоскоростни влакове TGV Alstom и влаковото подразделение на изпадналата във финансови затруднения канадска група Bombardier получава зелена светлина от Европейската комисия, пише германския Handelsblatt, като се позовава на дипломатически източници от Брюксел
Поглъщането създава втория по големина концерн на световния пазар. Дипломати от ЕС потвърдиха, че този петък условно органът на ЕС в областта на конкуренцията ще одобри сливането на влаковите подразделения на Alstom и Bombardier при определени условия.
И сега ЕК изразява опасения относно конкуренцията - както и при сливането на влаковите дивизии на Siemens и Alstom, което в крайна сметка беше забранено. За разлика от тогава, сега компаниите отговориха на опасенията на ЕК. Основният фактор за даването на одобрение за сливането е бил, че Alstom и Bombardier бяха готови да осъществят значителни продажби.
Чрез поглъщането Alstom се мести до втората позиция сред най-големите производители на железопътни превозни средства в света. С общо 8,2 милиарда евро (Alstom) и 7,4 милиарда евро (Bombardier) общи продажби, двете компании и в момента са на второ и трето място. В резултат на принудените от ЕК продажби на някои заводи и локомотивни серии общите приходи на обединената група се очаква да са малко под 15 милиарда евро. Само китайската влакова компания CRRC е значително по-голяма.
преди 4 години И защо за Сименс не можеше, а за Бомбардиер може? Брюкселските зелки вместо да създадат еврошампион с изцяло европейски корени като Еърбъс, само, че в железопътния сектор, създават поредното недоносче. отговор Сигнализирай за неуместен коментар