Airbus SE обяви, че свива производството на широкофюзелажни самолети, след като отчете нетна загуба през второто тримесечие в размер на 1,44 млрд. евро, съобщават Market Watch и Bloomberg.
Най-големият производител на самолети в света сега ще се стреми да произвежда пет самолета A350 месечно вместо шестте, към които се бе насочен през април, се казва в изявление на компанията в четвъртък.
Airbus отчита 55% спад на приходите до 8,32 млрд. евро. Анализаторите очакваха приходите от продажби да достигнат 8,31 млрд. евро според средната оценка, предоставена от FactSet.
Компанията е доставила 74 самолета през тримесечието, когато по-голяма част от наличните по света машини бяха приземени. Това е с почти една трета по-малко доставките, реализирани през предходната година.
Тъй като се очаква пътуванията да останат под нивата от 2019 г. до 2024 г., компанията заяви, че има за цел да ограничи паричните потоци през втората половина на годината.
„Влиянието на пандемията от COVID-19 върху нашите финансови средства вече е много видимо“, заяви главният изпълнителен директор на Airbus Гийом Фори, добавяйки: „Калибрирахме бизнеса, за да се изправи пред новата пазарна среда“.
airbus
Изразходването на парични средства през второто тримесечие съответства на нивото от първите три месеца. Фори посочи, че амбицията сега е Airbus да стане неутрален по отношение на паричните средства през втората половина на 2020 г.
Финансовите данни на компанията са предшествани от тези на конкурентът Boeing Co. Американската аерокосмическа корпорация съобщи, че ще намали производството на емблематичните си самолети 787 и 777, ще отложи плановете за засилване на производството на 737 MAX и потвърди изтеглянето на пътническия самолет 747. Компанията обяви по-голяма загуба за тримесечието от очакванията заради последиците от пандемията от COVID-19.
Boeing също така потвърди, че последният 747, емблематичният пътнически самолет, който реформира глобалните пътувания по въздух през 70-те години на миналия век, ще излезе от завода й в района на Сиатъл след около две години.
В началото на юли Airbus обяви, че не е успяла да си осигури нови поръчки за самолети за трети пореден месец. В края на юни компанията заяви, че планира да съкрати близо 15 хил. работни места, в това число и 900 в Германия, които вече бяха набелязани, изтъквайки, че бъдещето на компанията е поставено на изпитание заради пандемията от коронавирус, която разтърси индустрията през последните няколко месеца.
Най-голямата самолетна група в Европа ще премахне около 5000 работни места във Франция, 5100 в Германия, 900 в Испания, 1700 във Великобритания и още 1300 в други страни.