Rolls-Royce Holdings Plc предупреди, че, възстановяването от коронавирусната криза ще отнеме години. Акциите на базираната в Лондон компания поевтиняха с цели 9,5% в четвъртък, след като Rolls-Royce заяви, че ще заеме 2 милиарда паунда (2,5 милиарда долара), които да ѝ помогнат да излезе от кризата.
Самолетите, задвижвани от турбините на компанията, регистрираха 75-процентов спад на полетните си часове през второто тримесечие, след като правителствата блокираха пътуванията, намалявайки търсенето на услуги за поддръжка, които осигуряват по-голямата част от печалбата. Rolls-Royce е особено изложен, тъй като прави само двигатели за самолети с широко тяло, които управляват по-голямата част от трасетата на дълги разстояния.
„Пандемията Covid-19 създаде исторически шок в гражданската авиация и ще ни отнеме няколко години, за да се възстановим“, казва главният изпълнителен директор Уорън Ист.
В рамките на конферентен разговор Ист каза, че аерокосмическата дейност на Rolls-Royce ще бъде с около една трета по-малка. Компанията ще възстанови хеджирането с долари с 10 милиарда паунда, или 27%, до 2026 г., за да отрази по-ниските нива на търсене на своите продажби, които са предимно в долари.
Малко вероятно е Rolls-Royce скоро да има шанса да се върне на пазара за турбини за еднофюзелажни самололети, каза той.
Новият петгодишен заем за компанията ще бъде подписан от синдикат на банките и подкрепен с гаранция от U.K. Export Finance. Допълнителното заемане ще повиши ликвидността на Rolls-Royce до 8,1 милиарда паунда и е само една от стъпките за укрепване на баланса.
„Започнахме тази година с положителен импулс и силна ликвидност и действахме бързо, за да намалим разходите“, каза Ист.
„Компанията може да вземе решение за увеличаване на капитала, но наличната сега ликвидност означава, че може да избегне това заради несигурността на променливия фон на търговията“, според анализатора на Джефрис Санди Морис.
Rolls-Royce очаква да осъществи две трети от обявените 9000 съкращения на работни места в световен мащаб през тази година, заяви Ист.
Компанията очаква ситуацията с паричните потоци да се облекчи през втората половина, с отлив на 1 милиард паунда в сравнение с 3 милиарда паунда за шестте месеца до юни. Има и ранни признаци за възстановяване в летателните часове през май и юни, се казва в съобщението.
Френският конкурент на производителя на двигатели Safran SA, доставчик на Airbus и Boeing Co., ще съкрати около 13 000 работни места по целия свят. Говорителят на компанията Рос Макинес заяви през миналата седмица, че не очаква авиационната индустрия да се възстанови преди 2023 или 2024 година.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми