Компанията за търговия на едро Metro успява да увеличи приходите си от продажбите и оперативната печалба преди началото на причинената от коронавируса криза. Базираният в Дюселдорф концерн увеличи приходите си през второто си фискално тримесечие с 1,8 процента до шест милиарда евро, обяви той в сряда. Оперативната печалба (коригирана Ebitda) леко се увеличава от януари до март с три милиона евро до 133 милиона е вро. Чистият резултат обаче е загуба от 87 млн. евро.
„Със своите бизнес области и клиентски структури Metro беше значително по-малко засегнат от кризата с Covid 19, отколкото други компании", заяви изпълнителният директор Олаф Кох. От средата на март обаче компанията от Дюселдорф също усеща ясно ефекта от кризата - защото важни клиенти като хотелиери и ресторантьори трябваше да затворят временно в много страни заради официалните изисквания за ограничаване на пандемията.
Metro признава, че оттогава развитието по отношение на приходите и печалбата е негативно. Всеки допълнителен месец с ограничения ще доведе до спад от два процента в приходите в сравнение с предходната година.
Metro вече отмени годишната си прогноза в началото на април. Причината са очакваните негативни ефекти от коронавирусната криза върху продажбите и печалбата през втората половина на годината, се казва в съобщението.
Понастоящем кризата засяга особено силно бизнеса на ресторантьорите и хотелиерите. Многобройни ресторанти са временно затворени поради официални изисквания. В резултат на това продажбите към тези клиенти са спаднали с около 75 процента, обясниха от Metro. Бизнесът с други клиенти, като оператори на малки магазини и потребители, пък се развива добре – в началото на кризата те са се запасявали с храна.
Metro се чувства обаче финансово добре, казват от компанията. В резултат на това, а също и заради притока на средства от продажбите на китайския бизнес и веригата супермаркети Real Metro не е принуден да прибегне до държавна помощ.