IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ryanair съди ЕС заради спасителната помощ на Швеция за авиоиндустрията

Нискотарифният авиопревозвач е изключен от подкрепата на стойност 455 млн. евро, приета от скандинавската страна

18:53 | 05.05.20 г. 7
<p>
	<em>Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Ryanair Holdings е поискала от съда на Европейския съюз да отмени одобрената от ЕС програма на Швеция за гарантиране на заемите за авиокомпании на стойност 455 млн. евро (494 млн. долара), предава Bloomberg. Това е първото от вероятната поредица от дела срещу усилията на европейски правителства да спасят избрани авиокомпании, пострадали от срива на въздушния трафик.

В документите, внесени от Ryanair в съда на 1 май, се твърди, че Швеция е нарушила директивите на ЕС, като е ограничила държавните гаранции за заеми за авиокомпании, които са имали лиценз за пътническа авиация в Швеция на 1 януари, като на практика е изключила ирландския авиопревозвач и други авиокомпании, които имат услуги в скандинавската страна, но самолетите им са базирани в други страни в Европа.

Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О’Лиъри обвини правителствата, че спасяват предпочитаните си авиокомпании и не предлагат същата подкрепа на авиокомпании като неговата и Wizz Air Holdings, които е малко вероятно да получат големи спасителни пакети от страните, където са лицензирани.

Ryanair изрази същите притеснения относно сходни програми за подкрепа във Франция и Дания. Европейската комисия съобщи, че ще защити решението си в съда.

Ryanair информира в комюнике, че шведската програма дискриминира авиокомпании, базирани извън страната, като не взема предвид „ролята на такива паневропейски авиокомпании за свързаността“ между страните членки на ЕС, които не са издали лиценза им за опериране.

Авиопревозвачът критикува също ЕК, че не е изпълнила задължението си да контролира държавните субсидии, тъй като не е провела надлежно разследване на програмата.

Съдебното дело може да забави усилията на правителствата да предоставят помощ за милиарди евро на авиокомпаниите в региона, след като коронавирусната пандемия спря пътуванията. Франция и Холандия подготвят спасителен пакет за Air France-KLM, а германската Lufthansa, най-голямата авиокомпания в Европа, обсъжда спасителна помощ от Германия и други страни. Италия иска да поеме контрол върху Alitalia

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:34 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

6
rate up comment 5 rate down comment 0
ДХДО
преди 4 години
"Капитализъма не работи и туй то ..."===Зависи какво разбираш под "капитализъм". Ако разглеждаш понятието през учебникарски наложения стереотип и клишета, за някаква невидима ръка на пазара, справедлива конкуренция, свобода на личността и инициативата и прочие баналности, тогава наистина ще се затрудниш да събереш парчетата на пъзела .Предлагам ти да погледнеш на капитализма , като система на максимална концентрация на обществен ресурс от всякакъв характер (финансов, индустриален, медийно-информационен, политически, правоприлагащ и т.н и т.н.), в ръцете на капиталистите, т.е. концентрацията на тези обществени ресурси и контрол върху тях, чрез капитала. От такъв зрителен ъгъл ми се струва, че логиката в заобикалящата ни картина е кристално ясна и всичко си работи, като по часовник.Слагайки край на епохата на абсолютната монархическа власт и тогавашното обществено устройство по революционен път, хората са се съгласили, че няма да служат на Короната (дано софтуеъра да не цензурира думата), а ще служат на Капитала. Предвид това, че Капитала се предава по наследство, а от няколко десетилетия вече, капиталистите нормативно узакониха фокуса, да се правят пари от въздуха и да ги налагат на целия свят (къде доброволно, къде доброзорно), излиза че света не е стигнал, кой знае колко далече, по отношение механизмите на конституиране и упражняване на власт ... особено на реална такава.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 10 rate down comment 1
wag1111
преди 4 години
Ето тука си много прав " нечувано и невиждано крадене, облагодетелстване за супер богатите ". То затова са и в управлението, да си вардят бизнеса. По мое дългогодишно наблюдение над т.н. най- силна икономика в ЕС, няма особена разлика от Бг. Само шепа хора се осмиляват да направят някакъв коментар на ситуацията. Цензурата на запад си е доста стабилна. Пляска се само по нареждане като през т.н. на времето Комунизъм.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 7 rate down comment 1
wag1111
преди 4 години
Отдавна са ми любимата. Последните години само с нея летя София- Хамбург. От два до три пъти е по евтина от Луфтханза. Няма разлика между двете като обслужване и полета е директен.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 8 rate down comment 0
wag1111
преди 4 години
Мм-да... Инвеститорите(депутатите) си спасяват вложенията. Както в Бг така и на запад. Другите да го духат. Ако им беше направил подарък някоя друга акцийка, Ryanair щеше да е първата в списъка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 1
khao
преди 4 години
браво, яко съъъд до дупка !!! вече са ми любимата авиокомпания, не съм ги ползвал, но почвам!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 9 rate down comment 1
kane
преди 4 години
Свидетели сме на най голямата кражба в човешката история в момента. В 2008 се наляха пари на богаташите здраво и безвъзмездно и имаше протести, документални филми, политически промени... Сега обаче каквото се случва е нечувано и невиждано крадене, облагодетелстване за супер богатите да останат на върха въпреки закономерното рали надолу и деградация на икономиките.Капитализъма не работи и туй то
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още