В интервю за Die Zeit Шпор предупреждава за прекомерно влияние на държавата върху неговата компания в резултат на възможни заеми: „Ако Федералната република възнамерява да окаже твърде голямо влияние върху оперативните бизнес задачи, австрийското правителство може също да поиска това, но вероятно и Швейцария, Белгия, Бавария или Хесен“. Така би било много трудно да се управлява групата, казва той.
Фактът, че дори най-голямата европейска авиокомпания по приходите ще се нуждае от държавна помощ, стана ясен преди няколко дни, след като бяха обявени временните данни за първото тримесечие. Тогава ръководството заяви, че средствата, необходими за преминаване през кризата, вече не могат да бъдат набирани на капиталовия пазар и сред банките.
Понастоящем Lufthansa губи около един милион евро ликвидност на час основно поради паркирания флот. Има и задължения, които се дължими.
Голяма тежест обаче възниква от задължението за подмяна на разходите за билети за анулирани полети. Вътрешнофирмени консултации в Lufthansa издават, че става дума за милиарди евро.
ЕС отказа да разреши издаването на ваучери като тези, предложени от федералното правителство. Сега политиците възнамеряват да намерят алтернативен метод за възстановяване на средствата. На фона на всичко това и последната налична ликвидност от 4,4 милиарда евро ще се изразходи бързо.
Сезонната авиокомпания Condor получи нова държавна помощ в понеделник. Федералното правителство и провинция Хесен предоставят заеми в размер на 550 милиона евро. Компанията трябваше да бъде придобита от полската компания PGL, компанията майка на авиокомпанията LOT.
Заради коронавируса и последиците за авиацията PGL отмени сделката във великденския понеделник. Сега Condor трябва да намери нов собственик. Това може да се случи едва след пандемията, поради което авиокомпанията временно се нуждае от нови пари.
А в рамките на германската авиация напоследък все повече системни партньори са поискали помощ за авиокомпаниите, но при определени условия. „Спасяването на авиокомпании като Condor и Lufthansa с подкрепата на федералното правителство очевидно е в интерес на Германия, а също и на германските летища“, заяви пред DPA Щефан Шулте, президент на Асоциацията на летищните оператори ADV Airport.
Важно според него е конкурентоспособната и силна Lufthansa да гарантира бързата свързаност на Германия със света и в бъдеще - за регионите и чрез големите центрове. „Ако страни като Австрия договорят това като условия на подкрепа, това не бива да става за сметка на свързаността на Германия", казва той.
преди 4 години гледал съм няколко епизода, но определено имаме различно разбиране на термина ефективност :) ... ти да нямаш финансов бекграунд случайно ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Това може и да е така. Обаче луфтханза си е за фалит най-малко от 2-3 години. За този период не направиха нищо особено за преструктуриране, само си покачиха дълговете. Защо мислите, че не се иска по-голяма намеса на държавата. На шефовете и на основните инвеститори ще им паднат печалбите и заплатките. Каквото им кажат това ще става. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Тук има два основни момента. Ако Германия влезе в управата, после излизането ще е много трудно заради редица законови изисквания. Другото важно нещо е, че като компания от стратегически сектор за Германия, държавата няма да допусне фалит. В момента има 5 милиарда евро под формата на кеш и вземания от клиенти - не забравяйте, че Луфтханза има и много периферни компании, които генерират приход. 95% от флотът се на земя, като визирам и всички дъщерни компании. Огромна част от персонала вече е с намалено работно време според изискванията на местното законодателство. Няма да фалира толкова лесно. Други авиокомпании обявяват фалит основно като защита от кредитори. А и голяма част от тях нямат допълнителните приходи от дъщерни фирми за кетъринг, поддръжка, резервни части и всякакви други услуги. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Най-ефективни са тези, които най-много пестят - от техническата поддръжка - до обучението на пилотите. Гледал ли си Air Crash Investigation? Една от любимите ми поредици по Дискавъри. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години да, но аз говоря за други големи структуроопределящи германски концерни. един през друг ще искат помощ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Повечето авиокомпании са пътници----значи ще трябва все пак да остане някой да ги превози тия пътници! ... и вероятно ще е най ефективната и тази дето е управлявана най добре!Без държавна помощ за бизнеса !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години А бий де! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Повечето авиокомпании са пътници, ще са нужни доста кеш да се държат над водата докато премине всичко. За пълно възстановяване ще трябват години.https://simpleflying.com/european-airlines-covid-19/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Virgin вече са в процедура за фалит, има и дрги. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години след Люфтханза идват и други, мислете му. отговор Сигнализирай за неуместен коментар