Lufthansa си е поставила за цел да финализира спасителния пакет държавна помощ на стойност до 10 млрд. евро през следващата седмица, след като кризата с коронавируса принуди компанията да заземи почти всичките си самолети, твърдят източници, запознати с въпроса и цитирани от Ройтерс.
Пакетът ще включва средства от новия германски фонд за икономическа стабилизация (ESF), гарантирани от държавата заеми от Германия и дълг, предоставен от Австрия, Швейцария и Белгия, където са базирани дъщерните дружества на Lufthansa, добавят източниците.
Авиокомпанията води интензивни преговори с правителствата за различни инструменти за финансиране, за да осигури дейността на групата в близко бъдеще, обяви Lufthansa, след като отчете 1,2 млрд. долара загуба за първото тримесечие.
Компанията отказва да коментира повече, а германското правителство не е пожелало да говори по въпроса.
Този месец главният изпълнителен директор Карстен Спор заяви, че Lufthansa ще търси държавна подкрепа от Германия, Австрия, Швейцария и Белгия, тъй като харчи пари с „1 млн. евро в час“, което означава, че нейните 4 млрд. евро в брой ще бъдат недостатъчни.
Капиталовата инжекция от ESF, която вероятно ще е до 4 млрд. евро, първоначално може да дойде под формата на капитал без право на глас или т.нар. „мълчаливо участие“, твърдят двама източници, допълвайки, че всичко или част от това може да бъде преобразувано в акции на по-късен етап.
Близо 5 млрд. евро заеми, 80% гарантирани от германската държавна банка KfW, могат да бъдат част от пакета, посочват източниците, допълвайки, че Австрия, Швейцария и Белгия мога да допринесат с обща сума от 1 до 1,5 млрд. евро.
Очаква се тази седмица германското правителство да представи предложението си пред Lufthansa, а преговорите да завършат през следващата, допълват източниците, коментирайки, че със сигурност ще е включен свеж капитал.
В момента Lufthansa разполага с пазарна капитализация от 3,8 млрд. евро, а акционерите ѝ трябва да одобрят всяко голямо увеличение на капитала.
преди 4 години Само да не стане така, че следващата година да хлопнат вратите и да приземят самолетите. Което при тая компания е много вероятно. Тука Германските медии я чакат от около 2 години вече, явно основния инвеститор не е случаен човек. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Апропо, Wizz и Rayanair ще излязат по-силни от тази криза, а другите с години ще лижат рани. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години И за да не загубят такива като теб някакви "мижави" 300 евро, германският данъкоплатец ще набие 10 млр. в компания с лош мениджмънт. *** и свободната конкуренция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Стискам палци, защото иначе горя с 300 евро. От месец не щат да ми върнат парите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар