Базираното в Бад Вилбел германско акционерно дружество STADA Arzneimittel AG отчете ръст от 12% за 2019 г. в продажбите на групата, които достигнаха 2,61 млрд. евро, и увеличение от 24% на печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) до 625,5 млн. евро, след като компанията финализира обявените придобивания и интегрира придобитите предприятия.
„Тези изключителни резултати за 2019 година способстват ускореното инвестиране в дългосрочното ни израстване в бъдеще и издигат STADA до позицията на най-надеждния партньор в сферата на генериците и продуктите за грижа за здравето“, казва главният изпълнителен директор на компанията Петер Голдшмидт.
Двуцифреният ръст на продажбите и печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) на STADA за 2019 година осигурява основа за по-нататъшен органичен растеж и дейности, свързани с развитие на бизнеса през тази година.
Отчетеният ръст на продажбите с 12% до 2,61 млрд. евро за миналата година включва ръст на продажбите на генерични лекарства с 11% до 1,53 млрд. евро и ръст на продажбите на брандирани продукти с 13%, които достигнаха 1,07 млрд. евро. Групата отбелязва силен органичен ръст на продажбите от 8%.
Чрез инициативи за увеличаване на производителността и текущата оперативна ефективност STADA още повече засили интегритета на веригата си на доставки и нискоразходния си оперативен бизнес модел. Тези мерки се отразиха на печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA), която скочи с 24% и достигна 625,5 млн. евро.
“Тези отлични резултати ни дават възможност да ускорим инвестициите си не само в разработването на наши собствени продукти, но и в съвместното разработване на продукти с други компании и в продукти, лицензирани отвън. Това поддържа нашата устойчивост и дългосрочен растеж, като същевременно продължаваме да изграждаме най-добрия екип в индустрията”, подчертава Петер Голдшмидт.
В качеството си на предпочитан партньор STADA има сключени повече от 50 лицензни споразумения през 2019 година, включително в много перспективната сфера на биоподобните лекарства.
“През 2019 година ние показахме гъвкавост и завоювахме пазарен дял от своите конкуренти на всички големи европейски пазари“, отбеляза Петер Голдшмидт. „На базата на изключителните резултати, постигнати от нашия екип - лидер в индустрията, ние ще можем да продължим по своя път на израстване в бизнеса и да позиционираме STADA като най-надеждния партньор в сферата на генеричните лекарства и продуктите за грижа за здравето.”
„През 2019 година СТАДА България генерира пазарен дял, постигна растеж на бизнеса над ръста на пазара на генерични лекарства, и увеличи броя на служителите си с над 30%. СТАДА допълнително ще засили присъствието си на българския пазар с придобиването на Валмарк, с непрекъснат растеж с темпове над ръста на пазара и навлизане в нови терапевтични сегменти, като нашата ясна цел е да продължим да осигуряваме висококачествени и достъпни продукти за хората в България”, допълни Деян Лаковски управител на “СТАДА ФАРМА България” ЕООД.
STADA надскочи своите конкуренти и завладя значителен пазарен дял на почти всички свои основни пазари през 2019 година. Двуцифрен ръст на продажбите бе отбелязан в Германия, Италия, Испания, Франция и Великобритания. В Русия новоназначен управленски екип прилага стратегия за оптимизация, за да адресира спада, отбелязан през 2019 г.
Едновременно с двойното разширяване на европейското си присъствие СТАДА продължи да инвестира в нововъзникващи пазари и по-конкретно в Близкия Изток, Виетнам и Филипините.