Европейският парламент (ЕП) и Съветът на ЕС, чийто домакин на ротационното председателство е Финландия, постигнаха предварително споразумение относно Пакет „Мобилност“ - правилата за борба с незаконните практики в европейския транспортен сектор и подобряването на условията на труда на водачите на превозните средства, съобщават от пресцентъра на ЕП.
Споразумението касае ревизирани правила за командироване на водачите, периоди за почивка и прилагане на правилата за каботаж.
Хенна Виркунен, финландски представител на Европейската народна партия (ЕНП), смята, че ревизията на правилата е от „решаващо значение за целия сектор“.
„Договорената сделка гарантира лоялна конкуренция, функциониращ единен пазар, пътна безопасност и подобрения условия на труд“, подчертава Виркунен.
Според нея изпълнението и контролът ще се подобряват с въвеждането на интелигентни тахографи.
„Важно допълнение към това е включването на лекотоварни търговски превозни средства, които работят в международен план, в обхвата на настоящия регламент, за да се осигурят равнопоставени условия в сектора на автомобилния транспорт“, добавя още финландският депутат.
От друга страна, според Исмаил Ертуг, германски представител на Прогресивния алианс на социалистите и демократите (S&D), ЕС е успял да сключи споразумение след близо три години на дебати относно силно оспорвания Пакет „Мобилност“.
„Мисля, че той осигурява балансиран подход за транспортния сектор, като същевременно създава условия за равнопоставеност и ще помогне да се сложи край на компаниите, осъществяващи социалния дъмпинг чрез установяване на ясна връзка между превозните средства и страната членка, в която е базирана транспортната компания“, посочва Ертуг.
Подобно е мнението и на Катерина Конечна, чешки депутат към групата на Европейската обединена левица/Северна зелена левица. По нейните думи Пакетът ще помогне на шофьорите и европейския бизнес, тъй като „най-накрая ще има яснота при правилата“,
„Европейските шофьори заслужават най-добрите възможни условия и знам, че всички ще оценим това, че тези шофьори са добре отпочинали, когато карат камионите по европейските пътища“.
Текстът, който беше договорен от преговарящите, сега трябва да бъде одобрен от Съвета на ЕС и Европейския парламент.
Преговорите между институциите на ЕС по трите предложения за Пакет „Мобилност“ започнаха през октомври 2019 г., след като ЕП прие позиция през април тази година, а транспортната комисия към него потвърди решението да започне преговори през септември.
преди 4 години Браво, най-после да се приеме пакета Мобилност, за да се защитят правата на работниците и да се намали експлоатацията им. Време беше индустриалците да разберат, че и хората имат права. отговор Сигнализирай за неуместен коментар