Голяма част от европейските борсови показатели приключиха днешната сесия на червена територия заради придобиващия все по-широки мащаби песимизъм относно търговските отношения между САЩ и Китай и решаването на техния продължаващ над 16 месеца спор, съобщава CNBC.
Паневропейският бенчмарк Stoxx 600 се понижи с 0,01% до 405,99 пункта.
Германският измерител DAX записа спад от 0,26 на сто до 13 207,01 пункта.
Френският показател CAC се смъкна надолу с 0,16% до 5929,79 пункта.
Британският индекс FTSE отчете ръст от 0,07 на сто до 7307,70 пункта.
Основен двигател за негативния развой на европейските борси беше спада на оптимизма сред инвеститорите и проникването на песимистични настроения, след като източник на CNBC съобщи, че в Пекин не гледат вече с голяма надежда на сключването на търговско споразумение с Вашингтон.
европа
В същото време обаче стана ясно, че администрацията на САЩ удължава с още 90 дни лиценза, позволяващ на американските компании да продължат да работят с китайския Huawei. Продукцията, която те ще могат да доставят, не бива да засяга националната.
По-рано днес Бундесбанк предупреди, че германската икономика вероятно ще се намира в стагнация през четвъртото тримесечие на 2019 г. Според месечния отчет на централната банка налице е предпазлив оптимизъм, че спадът в производството вероятно ще намалее. Вътрешното търсене също трябва да продължи да оказва подкрепа на икономиката, въпреки че „значителният спад“ се отразява на все още стабилния пазар на труда.
При индивидуалните акции тези на Bolsas Y Mercado Espanoles (BME) поскъпнаха с 38 на сто, след като операторът на швейцарската фондова борса обяви, че предлага оферта от 34 евро за акция за закупуването на борсата в Мадрид.
Цената на книжата на Qiagen се покачи с 8,5 на сто, след като компанията потвърди слуха, че проучва продажба, отчитайки интерес от други компании.
В същото време акциите на Aviva поевтиняха с 4,8%, запращайки дружеството на дъното на Stoxx 600. Подобна е съдбата и на книжата на Volkswagen, които поевтиняха с 4,4 на сто, тъй като германският автомобилен концерн понижи средносрочната си прогноза за оперативна печалба и продажби.