Икономиката на еврозоната е в застой в края на третото тримесечие, причинен от индустриалната рецесия и по-рязко от очакваното забавяне в сферата на услугите.
Въпреки че спадът все още е в голяма степен съсредоточен в производството, показателите за услугите са се понижили през миналия месец до най-ниското си ниво от януари насам.
Индексът на мениджърите по поръчките за сектора на услугите в еврозоната отслабна до 51,6 пункта през септември от 53,5 пункта предходния месец. Това е под предварителните прогнози за 52 пункта.
Отделен доклад показа много голямо свиване на сектора на услугите във Великобритания, отчитайки стойности на индекса близки до тези след референдума за Brexit през 2016 г.
От IHS Markit, който съставя индексът на мениджърите по поръчките PMI, заявиха, че износът на услуги от еврозоната спада за 13-и пореден месец. Основният измерител за нивото на услугите в Германия спадна до най-ниските си показатели за последните три години. Същото се случи и с индексите за Франция.
Влошаваща се обстановка в производството се отразява сериозно върху линията на обща производителност на еврозоната, като доближава стойностите й до тези на свиваща се икономиката. рецесия
Цифрите показват, че търговското напрежение, по-слабият глобален растеж и несигурността около Brexit имат все по-опустошителни последици за региона. Миналия месец Европейската централна банка вложи в икономиката свежи парични стимули в подкрепа на растежа. Въпреки това, вицепрезидент на ЕЦБ Луис де Гуиндос заяви в четвъртък, че все още съществуват рисковете за постигането на по- лоши от предвидените резултати.
„Икономическият ръст на еврозоната спря през септември“, казва Крис Уилямсън, икономист от IHS Markit. Той изчислява, че най-добрият ръст през третото тримесечие е бил от 0,1% и „рискът от рецесия вече е много реален“.
Търговията остава ключов източник на безпокойство за компаниите. Експортните поръчки отбелязват най-рязкия си спад, откакто IHS Markit започва да събира данни за тях отпреди близо пет години.
Въпреки, че предприятията продължават да наемат работници, те „все по-често търсят начини за намаляване на общите разходи и „затягане на коланите“ на фона на спадащото търсене и несигурните перспективи“, каза Уилямсън.
преди 5 години педерассите с власт ше загробят света ... затуй е имало Содом и Гомора навремето ... и сега трябва да има ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Поне от 3 години дедо ви пише ли пише, че зеленящината ше докара една утеха за европейците - ше умират от глад на чист въздух. И че европейската индустрия, а от там и целата икономика ше пцовиса ударно заради самоубийствените зеленяшки експерименти с енергията. Обаче това предизвикваше и продължава да предизвиква бяс и пяна по устата на тукашните екоталибанчета. Разни смарти безделници, синтетични зелки и обикновени гал-fon-и пишат ли пишат в подкрепа на леворезбосаната, преяла и презадоволена зеленяшка клика в западната част на континента, която е завзела де що има власт и упорито копа гроб на сичко, което мъдри мъже и жени от преживялото войната поколение политици изгради върху руините на Европа. Последния от тях изпратихме тези дни.Дерзайте, празноглавци! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години не е чак толкова страшно. това е леко изпускане на въздуха от балона, за да не гръмне. по-ясно - търговците не желаят да се презареждат със стока, заради волатилността. докато разпродадат това което имат. а и самоубийствената германска глупост с тези нови норми за автомобилите повлича доста отрасли. скоро ще им дойде акъла на затоплените затоплисти, тия които някой ги е убедил да харчат повече пари, че щяло да стане страшно от затоплянето. а на самите агитировачи, акъла ще им дойде като ги затворят в усмирителни ризи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар