Европейският съюз удължи с още пет години антидъмпинговите мита върху китайски велосипеди, след като стигна до извода, че пазарът ще бъде залят от вносни колела от Китай при отмяна на налозите, става ясно от публикация в официалния вестник на Европейския съюз, цитирана от Ройтерс.
Вносните колела от азиатската страна са подложени на антидъмпингови мита от 1993 г., като в момента налозите върху вноса достигат до 48,5%.
Удължаването на митата е част от поредицата от мерки на ЕС срещу китайския износ – от слънчеви панели до стомана, които предизвикаха остри критики от Пекин.
През януари съюзът реши да наложи мита на до 79,3% от вноса на китайски електрически велосипеди. Тогава Пекин съобщи, че е силно притеснен от решението, което било взето въпреки противопоставянето на пазара, и допълни, че ще прецени какви стъпки да предприеме.
Мерките срещу обикновените велосипеди се прилагат от 2013 г. и за вноса от Индонезия, Малайзия, Шри Ланка и Тунис, а от 2015 г. и за колелата от Камбоджа, Пакистан и Филипините макар и с някои изключения. Според Комисията вносът от тези страни се състои главно от китайски велосипеди.
Митата не важат за тайванската компания Giant, най-големия производител на велосипеди в света, който има заводи в Тайван, Китай и Холандия. Компанията спечели дело пред Съда на ЕС през 2017 г., в което оспорваше антидъмпинговите мита на съюза.
Потребителите в страните членки на ЕС купуват по около 18 млн. колела на година, като малко над 60% от тях са доставяни от местни производители. Вносът от Китай съставлява едва около 4% от пазара.
Китайските производители обаче имат капацитет за производството на още 37 млн. колела, става ясно от публикацията в Официалния вестник на ЕС. Велосипедите бяха определени като ключова индустрия в настоящия петгодишен план на Китай и в инициативата му „Произведено в Китай 2025“.
Според ЕС съществувала „силна вероятност“ китайските производители да се върнат към продажбите на изкуствено ниски цени и във високи обеми при отмяна на антидъмпинговите мита. Съюзът допълва, че производствените разходи са изкривени от намесата на държавата.
Европейската асоциация на производителите на велосипеди изрази задоволство от удължаването на митата и допълни, че без тях китайските износители щели да изтласкат европейските производители от собствения им пазар, както вече се случи в САЩ и Япония.
Индустрията в ЕС, която се състои от над 900 малки компании, има оборот от 12 млрд. евро и в нея пряко или непряко са заети 100 хил. души, сочат данни на асоциацията.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
преди 6 години Браво. Сега България също трябва да въведе мита срещу Немски и Френски масла от крави. Щото вече наешенско или няма по магазините или е супер скъпо от дъмпинговите им цени. отговор Сигнализирай за неуместен коментар