Компанията Boeing планира да заабви темпа на производство на самолети 737 от 52 месечно на 42 месечно, предава БТА. Това обяви изпълнителният директор на компанията Денис Мюленбург.
Промяната на производството става в момент, в който компанията се опитва да се справи със ситуацията на временното спиране по света от полети на самолетите 737 MAX след двете катастрофи с тях за половин година.
Мюленбург заяви, че неговата компания сега знае, че „верига от събития" са предизвикали катастрофите със самолети на авиокомпаниите Lion Air и Ethiopian Airlines, като погрешното активиране на системата за стабилизиране на полета е „общата връзка" между двете.
Компанията продължава да напредва с актуализирането на системата за стабилизиране на полета на 737 МАХ, за да „предотврати катастрофи като тези да се повторят някога", допълни Мюленбург.
В четвъртък етиопските власти публикуваха предварителен доклад за катастрофата на самолета на Ethiopian Airlines, станала на 10 март. Този доклад сне отговорността за катастрофата от плещите на пилотите и констатира проблем със системата за стабилизиране на полета.
„Предварителният доклад съдържа информации, предоставени от черната кутия с данните за полета, според която данните за така наречения ъгъл на атака, подадени на самолета от пожарната сонда са били погрешни, което е задействало автоматизираната система за стабилизиране на полета, както е бил и случаят с полета на Lion Air", се посочва в изявление на Boeing от четвъртък след разпространяване на доклада.
Мюленбург обеща още тогава, че когато самолетите MAX полетят отново с променените във функциите на системата за стабилизиране на полета, те ще бъдат най-сигурните самолети, които някога са летели.
Причините за дефекта в сондата, довела до активирането на системата за стабилизиране на полета и при двете самолетни катастрофи, засега не са установени.
Миналия понеделник американското Федерално управление за гражданско въздухоплаване каза, че първите представени от Boeing модификации на системата за стабилизиране на полета са недостатъчни. В сряда управлението обяви създаване на група за общо действие, включваща НАСА и международни органи за гражданско въздухоплаване. Групата ще оцени направените модификации на 737 MAX.
Междувременно етиопските разследващи казаха, че пълният доклад от катастрофата може да е готов между 6 и 12 месеца и че предварителното разследване не е установило никаква индикация за щети, причинени от външен обект. Това уточнение бе направено след появили се в медиите информации за птица, която може да е ударила пожарната сонда на самолета.
Boeing 737 МАХ е най-новата версия на самолетите 737 на авиокомпанията, датиращи от 60-те години на миналия век. По-малко от 400 самолета от вида MAX са доставени досега на авиокомпании по света. Но Boeing е получил поръчки за още 4600 броя.
Капитанът на разбилия се етиопски самолет 29-годишният Яред Гетачев е имал 8000 летателни часа след завършването на военновъздушната академия през 2010 г. Той е летял над 1400 часа със самолети Boeing 737, но само 103 часа със самолети MAX. Това не е изненадващо тъй като етиопските авиолинии са имали едва пет самолета от този вид, включително и разбилия се на 10 март.
Вторият пилот Ахмед Нур Мохамед Нур е бил само на 25 години и на 12 декември е получил разрешително да лети на 737 и на MAX. Той имал 361 летателни часа, от които 207 часа е бил на 737, включително 56 часа на модела МАХ, посочва още БТА.