Загубите от приемането в Европейския парламент (ЕП) на Пакет „Мобилност" на френския президент Еманюел Макрон ще бъдат големи за транспортните компании от Източна Европа, защото той би създал много допълнителни разходи на фирмите. Това прогнозира Георги Цанов от Съюза на международните превозвачи, в предаването „В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
Той пресметна, че около 9 хиляди семейни фирми в България, които имат до пет камиона, няма да могат да отговорят на новите изисквания.
Георги Цанов припомни, че Полша, Румъния и България извършват най-много транспортни услуги в Европа. Според него „ние сме много по-гъвкави и конкурентоспособни, което всъщност пречи на компаниите в големите европейски страни”.
„Пакетът „Мобилност“ беше лансиран като мярка, защитаваща социалните права на работниците. Той обаче се оказа един от законодателните текстове, които разединиха Европейския парламент", коментира той одобрението на промените в пакета на първо четене от ЕП.
„Вкарването на пакета в последния момент в дневния ред на ЕП показва, че това не е пакет, който защитава социалните права на служещите в този бранш, а защитава определени икономически интереси“, подчерта Цанов и напомни, че превозвачите от периферията на Европа се лишиха от пазарите в Русия и Близкия изток, за да защитят европейските интереси и ценности, но сега са потърпевши от решението на ЕП. „Оказва се обаче, че общият европейски пазар не е общ, а на силните политически страни”, допълва той.
По думите на представителя на Съюза на международните превозвачи фирмите от Централна и Западна Европа нямат други аргументи и икономически лостове, чрез които да спрат превозвачите от Източна Европа да работят на техните пазари. „Пакетът се опитва да ограничи работата на държавите от периферията на Европа и бившия социалистически блок“, категоричен е Георги Цанов.
Още от разговора можете да видите във видеото.
преди 5 години импа е де.бил, не очаквай от него принципна позиция. Той даже няма позиция, винаги е за това което му звучи добре... влиза една информация в кухат аму глава и след няколко рикошета или удря копчето "звучи добре" или другото и така коментира... Хем се бара инвеститор, хем е за някви протециоони политики, ама не всеки път ... типичен ветропоказател, да не ползвам нецензурни думи.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години За това пък точно толкова , ако не и повече, извън България ще спечелят.Закон на динамичното равновесие! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Учудва ме позицията ти, мислех, че подкрепяш протекционизма. В крайна сметка, подобни закони се приемат за да угодят на хора като теб. Но явно отношението ти не е толкова принципно, а в зависимост кои държави са ощетени. Сигурно ако беше мексиканец, сега щеше да протестираш срещу стената. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години "Общият европейски пазар не е общ, а на силните (политически) страни".Ха-ха. Ако чак сега го е загрял. Винаги е било така и така ще бъде. Иначе защо да се стремиш да бъдеш силен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Не знам къде го прочетох, но е истина- продаваме си мизерията с тези шофьори. Назначени на 500лв и като им платят командировъчните им стигат. Пълни глупости. Да назначат шофьорите на 1000лв, да им платят командировъчните и тогава да ходят да протестират. Иначе ходят на протести с ферарита, че нямали пари за лада отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Още отпреди да ни приемат, евроизродите започнаха да ни мачкат, като ни принудиха да си загробим енергетиката и не са спирали !!! Наистина ли някой вярва, че ЕС се интересува дори малко от нашите интереси и права? отговор Сигнализирай за неуместен коментар