IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

След Дизелгейт ЕП иска задължителна модернизация на замърсяващите автомобили

България не е изпратила поискана от ЕК информация за изтеглянето на превозни средства от пазара

11:44 | 29.03.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Държавите членки следва да предприемат спешни мерки за изтегляне от пазара на голям брой автомобили, които причиняват висока степен на замърсяване. Те също така трябва да се координират с производителите, за да продължат със задължителната модернизация на хардуера с цел намаляване на емисиите на азотен диоксид (NO2) и да изчистят съществуващия автомобилен парк, заявиха евродепутатите в четвъртък в резолюция.

Тя бе приета с 301 гласа „за“, срещу 181 гласа „против“ и 42 гласа „въздържал се“, съобщи пресцентърът на Европейския парламент (ЕП). 

Парламентът се опасява, че проблемът със силно замърсяващите коли с дизелов двигател в голяма степен остава неразрешен и ще продължи да влошава качеството на въздуха в продължение на много години, ако не се предприемат ефективни координирани действия.

Комисията е започнала процедури за нарушение срещу няколко държави преди повече от две години заради неуспехa им да наложат санкции (в случая на групата Volkswagen) и е въвела системи за санкции, които да възпрепятстват производителите от нарушаване на законодателството за емисиите. Въпреки това не е приключил етапът на търсене на допълнителна информация. Процедурите все още продължават срещу Германия, Италия, Люксембург и Обединеното кралство, отбелязва ЕП.

Някои държави членки изглежда не си сътрудничат сериозно с Комисията в това отношение, добавят евродепутатите, и ги призовават да предоставят цялата необходима информация, за да може ЕК да представи доклад за емисиите в автомобилния сектор.

Според съобщението Европейската комисия е проявила „обструктивно поведение”, което е забавило разследването. А отказът да предостави публичен достъп до позициите на държавите членки в техническите срещи представлява лошо управление, посочва европейският омбудсман.

Депутатите отбелязват, че в САЩ жертвите на Дизелгейт са получили между 5 хил. и 10 хил. долара компенсаторни плащания, докато европейските потребители все още чакат подобаваща компенсация.

Според информацията, предоставена на Комисията от държавите членки, кампаниите в ЕС засягат ограничен брой автомобили от марките Volkswagen, Renault, Daimler, Opel и Suzuki. Няколко неправителствени организации и медии обаче съобщиха, че модели от други марки са показали съмнително количество емисии или са надхвърлили граничните стойности на замърсяване.

Някои държави членки, а именно България, Унгария, Ирландия, Словения и Швеция все още не са изпратили никаква информация на Комисията за програмите си за изтегляне на превозни средства от пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:17 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още