Европейската комисия (ЕК) блокира планираното сливане на железопътния бизнес на германския концерн Siemens и френския Alstom с мотива, че компаниите не са успели да разсеят „сериозните“ притеснения, свързани с конкуренцията.
Сливането би довело до по-високи цени на сигнализиращите системи, които осигуряват безопасността на пътниците, както и на следващите поколения високоскоростни влакове, посочи еврокомисарят за конкуренцията Маргрете Вестагер.
Комисията забранява сливането, тъй като компаниите не желаят да намерят решения, които да разсеят нашите сериозни притеснения за конкуренцията, допълни тя в изявление. Двете компании заявяваха, че сливането ще им позволи да се конкурират по-добре с чуждестранни компании, като например китайския производител в сектора CRRC.
Според ЕК китайските доставчици в момента „не присъстват“ на ключовия европейски пазар за сигнализиращи системи и е „малко вероятно в обозримо бъдеще да представляват заплаха“ за производството на високоскоростните влакове на германския и френския производител.
„Постигането на истински единен европейски железопътен пазар ще зависи в голяма степен от това дали сигнализиращото оборудване, съответстващо на европейския стандарт за контрол на влаковете и командната система (ETCS), е достъпно на конкурентни цени. Инвестициите в оборудването за сигнализация, съответстващо на ETCS, ще позволят безопасното и гладко трансгранично използване на влаковете в ЕС, а новите инвестиции във влаковете ще играят важна роля в прехода към по-благоприятна за климата и екологично устойчива мобилност“, се казва в мотивите към решението.
Главният изпълнителен директор на Siemens Джо Кезер разкритикува днес ветото на Европейската комисия върху сливането, като призова за "структурно" обновяване на европейската промишлена политика на фона на американската и китайската конкуренция.
"Защитата на интересите на клиентите на местно равнище не означава да се лишим от това да бъдем равнопоставени с водещи страни като Китай и Съединените щати", заяви Кезер, допълвайки, че предстоящите европейски избори са уникална възможност за изграждане на Европа на бъдещето, включително в областта на индустриалната политика.
Германската компания Siemens оперира в няколко сектора със своето подразделение за мобилност Mobility. Гамата включва широк спектър от железопътни превозни средства, железопътна автоматизация и сигнализация, решения за електрификацията на релсите, системи за контрол на движението по пътищата и информационни системи, както и различни продукти и услуги за превоз на пътници и товари по шосе и железопътен транспорт.
Френската компания Alstom е представена в световен мащаб с широка гама от превозни средства (високоскоростни влакове, подлези, трамваи и електрически автобуси) и свързаните с тях услуги (поддръжка и модернизация), сигнализация, пътнически и инфраструктурни продукти, електрифициращи системи и цифрова мобилност в железопътната индустрия.
Siemens произвежда високоскоростните влакове ICE, а Alstom - влаковете TGV.


“Свободата няма посока”: 33 творци откриват сборна изложба във Варна
Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
"Алфа Рисърч": ГЕРБ остават първа политическа с 21%, ИТН няма да влязат в НС
Наднорменото тегло е болест: Има възможности за лечение
В Одрин се оплакват от фалшиви 50 лв., използвани от български туристи
Терзиев: СОС да възложи на Световната банка анализ на "Топлофикация - София"
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините
преди 6 години "Защитата на интересите на клиентите на местно равнище не означава да се лишим от това да бъдем равнопоставени с водещи страни като Китай и Съединените щати"Точно казано. Иначе евролибералите ще потопят конкурентноспособността в световен мащаб.Европа ще си остане най-слабата икономическа група. отговор Сигнализирай за неуместен коментар