Unilever представи по-слаби от очакваното данни за продажбите си през четвъртото тримесечие на 2018 г., като основна причина за представянето е липсата на растеж на развитите пазари, съобщава Ройтерс.
В своя първи отчет под ръководството на новия си изпълнителен директор Алан Джоуп производителят на сапуни Dove и сладоледи Ben & Jerry’s посочва, че основните продажби за последните три месеца на миналата година са нараснали с 2,9%. Това обаче е под прогнозите на анализаторите за ръст от средно 3,5%.
За годината Unilever има оборот от 49,6 млрд. евро, като в сумата не влиза продадения бизнес на компанията с хранителни продукти за мазане, и печалба от 3,48 евро за акция.
Британско-холандската компания посочи по-рано, че ръстът на продажбите за годината ще е в долния край на прогнозирания диапазон от 3 до 5 процента.
Колкото до прогнозите си за 2019 г. от Unilever очакват пазарните условия през годината да останат трудни и прогнозата за основните продажби отново е в долната половина на диапазона 3-5%. Въпреки това прогнозите са за продължаващо подобряване на основния оперативен марж и стабилни свободни парични потоци.
Компанията също така продължава с изпълнението на своите цели до 2020 г.