След фалита на изпадналия в затрудненият германски авиопревозвач Air Berlin, обявен през август 2017 г., германската държава вече получи почти цялата сума от спорния спасителен пакет на стойност малко под 150 млн. евро.
„До края на декември 2018 г. ще сме върнали около 98 млн. евро от заема на KfW", заяви ликвидаторът на Air Berlin Лукас Фльотер в свое интервю за Bild. Към август 2018 г. върнатата сума бе 75 млн. евро. „Според сегашното положение можем дори да успеем да погасим до края на годината целия кредит - но без лихвите".
Като оправдание за изненадващо високите погасявания на дълга Фльотер споменава „обезпечения и искания за плащане, които не са били известни досега и сега постепенно се придвижваме към масата (на несъстоятелността - бел. ред.)".
Понастоящем синдикът проверява и искове за правна отговорност срещу бивши членове на Борда на директорките и Надзорния съвет на авиокомпанията. Така например се разглеждат всички протоколи от заседания на Изпълнителния съвет и Надзорния съвет за последните десет години.
„Този преглед ще се проведе за период от десет години преди началото на процедурата по несъстоятелност, самият преглед ще е продължителен и със сигурност ще отнеме известно време“, казва синдикът.
Air Berlin трябваше да започне процедура по фалит през август 2017 г., след като най-големият акционер – Etihad, спря финансовата си подкрепа заради дългогодишните загуби на компанията. Самолетите ѝ продължиха да летят благодарение на отпуснат от правителството на Германия мостов заем в размер на 150 млн. евро (180 млн. долара). Парите ще стигнат най-късно до средата на ноември. За активите на превозвача има много потенциални купувачи, като на челна позиция изглежда е Lufthansa.
В края на миналата година Европейската комисия разреши на германския авиационен концерн Lufthansa да придобие LGW - филиала на фалиралата авиокомпания Air Berlin, но при известни условия. Изправен пред колебанията на комисията, авиопревозвачът, който вече е собственик на Lufthansa, Eurowings, Swiss, Brussels и Austrian Airlines, се отказа от претенциите си към подразделението на германския по-малък превозвач Niki, чиито самолети продължаваха да летят благодарение на негови средства, в очакване да получи зелена светлина за придобиването.
Към края на септември 2016 г. дълговете на компанията бяха около 1 милиард евро. Около 40 самолета бяха дадени под наем на конкурентната Lufthansa. По данни на самата компания през миналата година тя е превозила 28,9 милиона пътници.
От години Air Berlin лети на загуба. През 2016 г. тя беше в размер на 780 млн. евро. Положението се влоши в края на март 2017 г. с преминаването към лятното разписание, след което „заваляха“ отмени на полети и закъснения.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми