IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Air Berlin изплати почти две трети от дълга си към държавата

Германският авиопревозвач плати 98 млн. евро от заема на KfW, който възлезе на малко под 150 млн. евро

10:02 | 28.12.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Самолет AB6210, последният полет, управляван от неплатежоспособния превозвач Air Berlin, напуска международното летище на Мюнхен на 27-и октомври 2017 г. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Самолет AB6210, последният полет, управляван от неплатежоспособния превозвач Air Berlin, напуска международното летище на Мюнхен на 27-и октомври 2017 г. Снимка: архив Ройтерс

След фалита на изпадналия в затрудненият германски авиопревозвач Air Berlin, обявен през август 2017 г., германската държава вече получи почти цялата сума от спорния спасителен пакет на стойност малко под 150 млн. евро.

„До края на декември 2018 г. ще сме върнали около 98 млн. евро от заема на KfW", заяви ликвидаторът на Air Berlin Лукас Фльотер в свое интервю за Bild. Към август 2018 г. върнатата сума бе 75 млн. евро. „Според сегашното положение можем дори да успеем да погасим до края на годината целия кредит - но без лихвите".

Като оправдание за изненадващо високите погасявания на дълга Фльотер споменава „обезпечения и искания за плащане, които не са били известни досега и сега постепенно се придвижваме към масата (на несъстоятелността - бел. ред.)".

Понастоящем синдикът проверява и искове за правна отговорност срещу бивши членове на Борда на директорките и Надзорния съвет на авиокомпанията. Така например се разглеждат всички протоколи от заседания на Изпълнителния съвет и Надзорния съвет за последните десет години.

„Този преглед ще се проведе за период от десет години преди началото на процедурата по несъстоятелност, самият преглед ще е продължителен и със сигурност ще отнеме известно време“, казва синдикът.

Air Berlin трябваше да започне процедура по фалит през август 2017 г., след като най-големият акционер – Etihad, спря финансовата си подкрепа заради дългогодишните загуби на компанията. Самолетите ѝ продължиха да летят благодарение на отпуснат от правителството на Германия мостов заем в размер на 150 млн. евро (180 млн. долара). Парите ще стигнат най-късно до средата на ноември. За активите на превозвача има много потенциални купувачи, като на челна позиция изглежда е Lufthansa.

В края на миналата година Европейската комисия разреши на германския авиационен концерн Lufthansa да придобие LGW - филиала на фалиралата авиокомпания Air Berlin, но при известни условия. Изправен пред колебанията на комисията, авиопревозвачът, който вече е собственик на Lufthansa, Eurowings, Swiss, Brussels и Austrian Airlines, се отказа от претенциите си към подразделението на германския по-малък превозвач Niki, чиито самолети продължаваха да летят благодарение на негови средства, в очакване да получи зелена светлина за придобиването. 

Air Berlin извършваше полети предимно от летище "Тегел" в Берлин и от Дюселдорф. Флотилията ѝ се състоеше от около 120 самолета. През есента на 2016 г. компанията обяви планове за съкращаване на до 1200 свои служители и даване под наем на част от самолетния парк заради значителни финансови загуби. 

Към края на септември 2016 г. дълговете на компанията бяха около 1 милиард евро. Около 40 самолета бяха дадени под наем на конкурентната Lufthansa. По данни на самата компания през миналата година тя е превозила 28,9 милиона пътници. 

От години Air Berlin лети на загуба. През 2016 г. тя беше в размер на 780 млн. евро. Положението се влоши в края на март 2017 г. с преминаването към лятното разписание, след което „заваляха“ отмени на полети и закъснения.
 
 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:08 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още