Германската железопътна компания Deutsche Bahn и профсъюза на служителите от жп транспорта EVG потвърдиха в събота, че са постигнали споразумение по спора за заплатите дни след като стачка предизвика хаос в транспорта на страната, предаде БТА.
Всички влакове по далечни дестинации и някои регионални влакове бяха отменени за няколко часа в понеделник, като жп движението бе нарушено през целия ден.
До стачката се стигна, след като профсъюзът, който представлява около 160 000 служители, преди това се оттегли от преговорите за увеличаване на заплатите, посочвайки, че новите предложения за възнагражденията са прекалено ниски.
EVG иска увеличение от 7,5 на сто на работните заплати и предяви искания за работното време и почивните дни. Deutsche Bahn предложи увеличение от 5,1 на сто и еднократен бонус от 500 евро. Според компанията това се равнява на повишение от 7 на сто.
Подробности по постигнатото споразумение между Deutsche Bahn и профсъюзите се очакват по-късно днес.
преди 5 години March 16, 2017The company has around 22,5 billion euros of debt and last year received a 1 billion euro injection of taxpayers money. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Това увеличение е възможно единственно и само защото ДБ е държавна компания.А синдикатите и техните членове изнудват цялото общество и иконимика на Германия.Защо никой не коментира, че ДБ имат задължения за над 23 милиарда евро? Дълга е нарасна от 18,3 милиарда през 2011 до 22,5 милиарда през 2016. In addition DBs costs are rising while revenues (for passengers and freight) are declining. DBs current debt stands at Euros 20 billion and if nothing is done soon it is expected to reach Euros 25 billion by 2025.It has not been noticed that the state-run railway is accumulating debts to a worrying degree, that trains are still late and that the room for major reforms and modernisation projects is becoming smaller and smaller.Der Spiegel says that declining revenues are partly caused by having to compete against new firms Flixbus and Flixtrain (in the newly deregulated German market).Да ви напомня за БДЖ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар