Германският канцлер Ангела Меркел каза днес, че срещата на германските автомобилопроизводители и представители на американската администрация, планирана за утре, няма да засяга търговията, тъй като Европейският съюз отговаря за преговорите в тази област от името на Германия, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Не става въпрос за проблеми в търговията - тези търговски проблеми се решават единодушно от Европейската комисия за всички страни членки, каза Меркел на пресконференция в Берлин.
Германските автомобилопроизводители и германските фирми обаче са големи работодатели в САЩ, така че определено има причина да се говори с американската администрация по въпроси като какви инвестиции и какво бъдеще виждат германските автомобилопроизводители като американски работодатели, допълни тя.
Германски медии съобщиха, че ръководители на големи германски автомобилни компании като Volkswagen, Daimler и BMW планират да се срещнат с американския министър на търговията Уилбър Рос и с постоянния търговски представител на САЩ Робърт Лайтхайзър в Белия дом утре, допълва Асошиейтед прес.
Срещата ще се проведе на фона на засиленото напрежение в търговията между САЩ и ЕС, а износът на автомобили заема централно място в дебатите.
Меркел заяви още днес, че федералното правителство увеличава програмата за подпомагане на общините в борбата със замърсяването от дизеловите коли с 500 млн. евро до 1,5 млрд. евро, информира Ройтерс.
Към тази сума се добавят и 432 млн. евро, с които правителството ще финансира хардуерното преоборудване на малки камиони в градовете, допълва ДПА.
Меркел се срещна днес в Берлин с представители на градовете, които отчитат особено високи нива на азотен оксид. Очакваше се срещата да е посветена основно на "Спешната програма за чист въздух", действаща от 2017 г. до 2020 година.
Общините настояваха за повече пари и постоянно действие на схемата, която автомобилостроителните компании подкрепят финансово. Сред дейностите, предвидени по нея, са включване на електрически автомобили в системата на обществения транспорт, поставяне на колонки за презареждане, дигитализация в регулирането на трафика за избягване на задръствания, както и оборудване на дизелови автобуси с по-добри системи за пречистване не отработените газове.