Звеното на френската компания Total за продажба на електроенергия на дребно Total Spring е напът да спечели 700 хил. клиенти през настоящата година, предизвиквайки по този начин бившите държавни монополисти EDF и Engie със своята евтина дигитална услуга, съобщава Ройтерс.
Total Spring ежедневно регистрира между 3500 и 4000 нови потребители, привличайки ги с 10-процентни отстъпки от регулярната цена, която трябва да използва държавната компания EDF, заяви директорът на звеното на Total Марк Бенсадон.
Въпреки либерализацията на енергийния пазар във Франция преди десетилетие, EDF все още притежава близо 80% от пазара за продажба на електроенергия на дребно, като губи всеки месец приблизително по 100 хил. клиента, показват данни на френския енергиен пазарен регулатор CRE.
Откакто Total навлезе на пазара за енергийна търговия на дребно преди година, редица други компании, като Casino и Leclerc, стартираха в тази област, предлагайки на своите клиенти големи отстъпки при регулираните от EDF цени.
Италианското енергийно дружество Eni също се включи в този пазар през 2017 г., като неговата цел е да привлече 2 млн. потребители до 2021 г.
Основният план на Total е да се разшири до 15% от общия енергиен пазар на дребно във Франция до 2022 г., което се равнява на около 6 млн. потребители, възползвайки се от двете газови централи, които придоби след закупуването на Direct Energie.
Компанията планира да увеличи своите производствени мощности във Франция до 10 GW през следващите 5 години.
От Total споделиха още, че търсят начини за разширяване на своите соларни централи в страната.
„Влязохме на френския пазар с един дигитален и евтин модел. Днес обслужваме между три до четири милиона клиенти с около 500 души персонал. В това отношение ние сме като Uber на пазара за електроенергия“, заяви изпълнителният директор на Total Патрик Пуян.