Корпорацията IAG, която е собственик на британските авиолинии British Airways, заяви, че повечето от финансовите ѝ цели за 2019-2023 г. съвпадат с обявените в дългосрочния ѝ план през миналата година. Така компанията запазва целта си за марж на оперативната печалба от 12 до 15%, съобщава Ройтерс.
Групата, която притежава още Iberia, Aer Lingus и Vueling, публикува положителни перспективи в петък въпреки рязкото поскъпване на петрола тази година. Компанията продължава да се представя по-добре от конкурентните европейски авиолинии Lufthansa и Air France-KLM.
Насоките на IAG, чиито акции поскъпнаха с 3% в началото на сесията, показват, че средната печалба на акция ще се увеличава с над 12% годишно от 2019-2023 г., което съответства на миналогодишните прогнози.
Тя повиши перспективите си за базисната годишна печалба средно до около 7,2 млрд. евро от 6,5 млрд. евро.
Главният изпълнителен директор Уили Уолш и други представители на висшия мениджмънт ще представят прогнозите пред инвеститорите в Лондон по-късно днес.
За 2018 г. IAG заяви миналата седмица, че годишната печалба ще нарасне с 200 млн. евро. За сравнение, прогнозите на Lufthansa за коригираната печалба тази година показва лек спад спрямо рекорда от 2017 г.
Air France-KLM се бори през последната година със скъпи стачки, преди най-накрая да сключи сделка с профсъюзите през октомври. Тя среща сериозна конкуренция от нискотарифните превозвачи и от IAG и Lufthansa, но не успява да преструктурира разходите и услугите си, както те.
В прогнозите си IAG повиши очакванията си за капиталовите разходи до 2,6 млрд. евро годишно от 2,1 млрд. евро годишно и че ще увеличи общия брой на предлаганите места на километър – мярка за капацитета, с 6% годишно спрямо 5% по-рано.
Тя не предостави допълнителни детайли за увеличението на капацитета, което ще включва бързо разрастващия се нискобюджетен превозвач Level.
Компанията не предостави и актуализация на плановете си по отношение на Norwegian – авиолинията, която отхвърли две предложения за придобивания от IAG тази година.