Airbus обяви по-високa от очакванa печалба през второто тримесечие и потвърди целите си за цялата година, след като наличностите от недоставени самолети започнаха да намаляват, а разходите за най-новия голям самолет на компанията А350 се свиха, съобщава CNBC.
Цената на акциите на компанията нарасна с близо 4% в началото на щатската сесия. Airbus предприе най-голямата си реформа от създаването си преди близо 50 години, като заменя или осъвременява най-доходоносните си продуктови линии и в същото време ускорява производството, за да отговори на рекордното търсене на пътувания по въздух.
Макар че въвеждането на А350 върви относително безпроблемно и показва силни подобрения в разходите в момент, когато Airbus се насочва към целта да произвежда по десет самолета на месец до края на годината, по-малкият модел A320neo продължава да създава главоболия.
Доставките на самолетите за средни разстояния, които носят по-голямата част от печалбите и ликвидните средства за най-големия самолетопроизводител в Европа, бяха отложени заради пропуски в доставките на двигатели от компанията Pratt & Whitney и в по-малка степен от френско-американското съвместно дружество CFM.
Но Airbus достигна повратна точка през май, след като опашката от полузавършени самолети, задръстващи пистата пред европейските заводи на компанията, започна да намалява в сравнение с пика от сто чакащи машини.
Airbus съобщи, че за първи път през второто тримесечие е доставила повече самолети А320neo с нови двигатели в сравнение с предходната версия А320. Компанията обаче съобщи, че остават рискове пред „предизвикателната“ прогноза за доставка на общо 800 самолета тази година.
Airbus е доставила 303 самолета през първото полугодие. Базираната в Тулуза компания съобщи, че оперативната печалба през второто тримесечие е нараснала над два пъти до 1,15 млрд. евро (1,35 млрд. долара), а приходите са се увеличили с 8% до 14,85 млрд. долара.
Анализатори, анкетирани от Ройтерс, очакваха оперативната печалба да достигне 1,01 млрд. евро, а приходите – 14,55 млрд. долара.
Резултатите на Airbus идват един ден, след като американският й конкурент Boeing надхвърли очакванията за печалба и приходи през второто тримесечие, но обяви с 426 млн. долара по-високи разходи по разработването на военния транспортен самолет KC-46 Tanker, което повлече акциите на компанията надолу.
Според анализаторите все още е твърде рано Airbus да реши дали да повиши производството на А350, въпреки че Boeing запазва плановете си да повиши производството на конкурентния 787 Dreamliner до 14 на месец.
По отношение на по-малките самолети прогнозите са, че заводите за сглобяване на Airbus в Китай и САЩ ще повишат обемите си с 50% в идните години.