Френската търговска верига Carrefour и британската Tesco обявиха днес плановете си за дългосрочен съюз в областта на маркетинга и доставките, който има за цел да намали разходите им, предаде Ройтерс, цитиран от БТА.
Сделката е поредното партньорство в сектора на европейската търговия на дребно, в който през последните месеци навлезе и американският интернет гигант Amazon.
Съюзът, чиито финансови параметри, не бяха разкрити, ще обхваща стратегическите връзки със световните доставчици в сфери като маркетинговите услуги или събирането на данни, както и съвместното закупуване на собствени продукти и стоки на двете вериги, които не се препродават, се посочва в комюнике на Carrefour.
Съюзът, който ще бъде официално договорен през следващите два месеца, няма да включва пресни хранителни продукти и всяка компания ще продължи да работи с доставчици партньори на местно и национално ниво.
"Стратегическият съюз между Carrefour и Tesco е голямо споразумение, тъй като обединява опита в търговията на двата световни лидера, които се допълват в географските си райони и имат общи стратегии", каза изпълнителният директор на Carrefour Александр Бомпар.
Tesco е най-голямата британска търговска верига с продажби за 51 милиарда паунда (67,2 милиарда долара), която беше преструктурирана от изпълнителния директор Дейв Люис след счетоводния скандал през 2014 година, който доведе до рязък спад в търговията.
Carrefour е най-голямата търговска верига в Европа с продажби от 88 милиарда евро (102,5 милиарда долара), а Бразилия е вторият й най-голям пазар след Франция. Сделката с Tesco изключва Китай и Полша.