Продажбите на дребно в Германия отбелязаха изненадващ спад през януари, показват официални данни на федералното статистическо бюро, цитирани от агенция Ройтерс. Това е признак, че частното потребление може да остане слабо в началото на 2018 г., след като по-рано стана ясно, че то не е допринесло за растежа на икономиката на страната през последното тримесечие на миналата година.
Волатилният индикатор, който често пъти бива изменян, показва, че през първия месец от годината продажбите на дребно са намалели с 0,7% в реално изражение.
Това представлява резултат под очакванията на анализатори в проучване на Ройтерс за увеличение от 0,9%
През последните години частното потребление бе ключов двигател на растежа благодарение на по-високите заплати на потребителите, рекордната заетост и гарантираност на работните места. Въпреки това според данни, публикувани миналата седмица, външната търговия стои в основата на ръста от 0,6% в Германия през четвъртото тримесечие.
На годишна база се наблюдава увеличение от 2,3% при продажбите на дребно през януари, което отново не отговаря на очакванията на анализаторите от 3,5%.
Данните идват на фона на проучване на базираното в Нюрнберг дружество за потребителски изследвания GfK, според което потребителският климат в Германия се е влошил леко. Това от своя страна е признак, че политическите трудности в страната през последните няколко месеца може да оказват влияние върху водения от потреблението ръст в най-голямата европейска икономика.