UniCredit отчете най-силното си четвърто тримесечие от едно десетилетие насам, подпомогната от по-високи такси и лихви и по-ниски разходи, и надхвърли очакванията на анализаторите си с първия си паричен дивидент от пет години насам.
За най-голямата банка в Италия миналата година започна с набирането на 13 млрд. евро от инвеститорите в едно от най-големите кешови набирания в Европа, за да помогне за почистването на баланса под ръководството на новия главен изпълнителен директор Жан Пиер Мустие.
Нетната оперативна печалба за 2017 г. на UniCredit достига 5,7 млрд. евро, съобщиха от банката.
Ако се изключат еднократните ефекти от трансакциите с Pekao, Pioneer и Fino, нетната печалба възлиза на 3,7 млрд. евро. За сравнение - година по-рано UniCredit обяви нетна загуба от 11,8 млрд. евро за 2016 г., което се дължише на негативни еднократни ефекти, без които банката щеше да отчела печалба от 1,3 млрд. евро.
Приходите на банковата група достигат 19,6 млрд. евро, което е ръст от 1,7% на годишна база. Оперативните разходи намаляват с 4% на годишна база до 11,4 млрд. евро.
„2017 г. беше много успешна година за UniCredit. Стартирахме плана за Transform 2019, който вече дава осезаеми резултати, което води до много по-добро финансово представяне и поставя основите за бъдещия растеж и успех на UniCredit“, коментира Жан Пиер Мустие, главен изпълнителен директор на UniCredit.
Нетната печалба за региона на Централна и Източна Европа достига 1,6 млрд. евро на годишна база, което е ръст с 15,4% в сравнение с 2016 г. ЦИЕ продължава да бъде важен двигател на растежа на групата на банката, с още по-силна лидерска позиция и растеж на клиентската база. Регионът осигурява непрекъснат органичен растеж.
Клиентската база на UniCredit в Централна и Източна Европа непрекъснато нараства към целта от 2,6 милиона нови клиенти до края на 2019 г. (част от плана Transform 2019). В същото време качеството на портфейла се подобрява и стойността на кредитите с лоша експозиция намалява с 200 базисни пункта на годишна база до 7,9%.
Делът на потребителите, използващи мобилно банкиране, в региона на ЦИЕ нараства до 36%.
Планът за трансформация на групата е довел до затварянето на 682 клона на банката в Западна Европа от декември 2015 г. насам, което представлява 72% от общо планираните до 2019 г.
Малко след обявяването на финансовите резултати на UniCredit акциите на банковата група поскъпнаха с 3,51% до 18,08 евро за брой.