IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Всички норвежки самолети за кратки разстояния ще станат електрически до 2040 г.

Освен най-голям производител на нефт и природен газ в Европа Норвегия е и лидер в сектора на електрическия транспорт

17:37 | 18.01.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Всички норвежки самолети за къси разстояния трябва да станат електрически до 2040 г., съобщи летищният оператор на страната. С това страната затвърдява ролята си на пионер в сектора на електрическия транспорт, посочва британският вестник Guardian.

Компанията Avinor, която е оператор на летищата в страната, иска да бъде първата в света, която да премине към електрически въздушен транспорт, заяви нейният главен изпълнителен директор Даг Фалк-Петерсен.

„Смятаме, че всички полети с продължителност до час и половина могат да бъдат извършвани от напълно електрически летателни апарати“, заяви той и допълни, че това покрива всички вътрешни полети, както и тези до съседните скандинавски столици.

В близко бъдеще Avinor планира да изпробва обслужването на пътнически маршрут с малък електрически самолет с 19 места най-рано през 2025 г.

Норвегия, която е най-големият производител на петрол и природен газ в Европа, парадоксално е и лидер в сектора на електрическия транспорт. Като пазарен дял в страната има повече електрически коли, отколкото в която и да е било друга страна по света. Електрическите и хибридни автомобили са повече от половината нови коли, регистрирани през 2017 г. В същото време страната разработва проекти и за електрически плавателни средства.

„Когато постигнем целта си, пътуването по въздух няма да е проблем за климата, а решение“, допълни още Фалк-Петерсен. По думите му преминаването към електричество ще допринесе и за намаляване на нивата на шум, както и оперативните разходи за самолетите.

Според статистическите данни въздушният транспорт в страната представлява 2,4% от парниковите газове, произвеждани от Норвегия и около 5%, когато се включат и международните полети.

Но преди да се стигне до използването на електрически самолети, ще трябва да се направи преход с междинни източници на захранване като биогориво или хибридни двигатели.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:48 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още