Най-голямата италианска банка UniCredit обяви във вторник, че ще свие по-голяма част от лошите кредити, отколкото беше първоначално планирано, съобщи Ройтерс. Освен това кредиторът преразгледа бизнес плана си за периода до 2019 г. и увеличи плащанията по дивиденти.
В рамките на плана си Transform 2019 банката заяви, че сега планира да изплати на акционерите 30% от печалбата през 2019 г., а не 20%, какъвто беше първоначалният план.
UniCredit освен това възнамерява да повиши коефициента на изплащане на дивиденти до 50% след 2019 г., когато коефициентът на капиталова адекватност бъде потвърден над 12,5% и след вземан предвид на всички регулаторни последици.
От банката казват, че са уверени, че ще генерират достатъчно капитал, за да абсорбират удара от насрещните ветрове от регулациите след 2019 г.
Както и по-рано беше посочено, UniCredit ще полага усилия да постигне коефициент на капиталова адекватност над 12,5% през 2019 г. Кредиторът казва, че ще успее да отпише 4 млрд. евро лоши кредити в рамките на бизнес плана Transform 2019.
„Потвърждаваме нашите първоначални ключови цели, по-специално нашата цел за възвръщаемост на материалните активи над 9%, подобряваме още повече нашия рисков профил и намаляваме брутните необслужвани експозиции на Групата с допълнителни 4 млрд. евро", коментира Жан Пиер Мустие, главен изпълнителен директор на UniCredit по време на Деня на капиталовите пазари в Лондон.
Това според него означава преизпълнение на първоначалната цел на Transform 2019, съобщиха от UniCredit.
Трансформацията на оперативния модел ще стане чрез оптимизиране на клоновата мрежа на Групата и развитие на платформите за онлайн и мобилно банкиране.
Оттам напомнят, че банката е първата финансово-кредитна институция в Италия, успешно реализирала плащания чрез Apple Pay и Alipay.
В УниКредит са заложили увеличаване на стойността на търговското банкиране, като продължаващата трансформация трябва да доведе до по-добри резултати на всички подразделения на групата.
Намаляването на разходите се извършва по план. Подобряването на резултатите се дължи на въвеждането на нови модели на обслужване за клиенти на дребно и МСП, както и на стратегията на развитие на различни канали, отчитат във финансовата група.
Анализаторите на UniCredit напомнят, че Централна и Източна Европа продължава да е двигател на растежа за групата, що се отнася до иновациите и цифровизацията, което се вижда от увеличението на мобилните потребители. Според тях устойчиви резултати постига и корпоративното банкиране, въпреки все по-конкурентната среда.
Действията на Групата за засилване на капиталовите позиции и намаляване на риска са подкрепени и от скорошното решение на S&P да подобри рейтинга ѝ до BBB със стабилна перспектива.
Източник: УниКредит