IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Младите европейци поддържат оптимизма за възстановяването на Европа

Все повече младежи са уверени, че ще живеят по-добре във финансово отношение от родителите си

10:31 | 04.12.17 г.
<p>
	<em>Снимка: pixabay.com</em></p>

Снимка: pixabay.com

Младите европейци са най-оптимистично настроената възрастова група в региона. Все повече младежи заявяват вярата си, че ще живеят по-добре финансово от родителите си, коментира Bloomberg.

Това е ключово откритие в последния Доклад за европейските плащания на потребителите на Intrum, за който шведската компания за събиране на дългове е интервюирала 24 хил. души в 24 страни (без България). Малко над половината от анкетираните във възрастовата група между 18 и 24 години казват, че финансовите условия се подобряват спрямо само 40% през 2016 г., посочва Intrum.

Оптимизмът се подобрява като цяло. 29% от респондентите коментират, че икономиката на страната им се подобрява спрямо 20% миналата година. Около 38% казват, че личната им финансова ситуация също е по-добра, докато миналата година делът е бил 30%. Оптимизмът се е повишил през последните 12 години, вероятно като следствие от последните няколко години на икономическо възстановяване в много европейски икономики, казва Intrum.

“Европейските потребители се чувстват малко по-добре – те явно усещат, че се случват по-положителни икономически развития“, коментира главният изпълнителен директор на Intrum Микаел Ериксон. „Вече минаха почти 10 години от финансовата криза, а времето лекува някои рани“.

Икономиката на Европейския съюз вероятно ще се разшири с над 2% тази и следващата година, сочат прогнозите от ноември на Европейската комисия.

Според проучването „най-големият оптимизъм“ по отношение на личните финансови перспективи се вижда при респондентите на възраст между 18 и 24 години. През 2017 г. 37% от анкетираните казват, че вярват, че ще бъдат финансово по-добре от родителите си спрямо 29% през 2016 г. и 31% през 2015 г.

„Броят на потребителите, готови да финансират потреблението си чрез заеми, се увеличава трета поредна година, например за покупки по празниците“, казва Ериксон. „Това е ясен сигнал, че европейските потребители донякъде се чувстват по-сигурни, но това може да донесе и риск, ако взимат неправилни кредити“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:04 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още