IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Reckitt Benckiser разделя бизнеса си на две заради слаби резултати

Британският производител на потребителски стоки понижи за втори път тази година прогнозите си за годината

12:49 | 18.10.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Британският производител на потребителски стоки Reckitt Benckiser ще се раздели на две бизнес подразделения, заяви компанията в сряда, след като спад на продажбите през третото тримесечие я накара отново да понижи годишната си прогноза, предава Ройтерс.

Производителят на презервативите Durex, лекарството Nurofen и дезинфектанта Lysol се бори с негативните влияния от кибератака, провалило се продуктово представяне и скандал с безопасността в Южна Корея.

Компанията каза, че планира да се раздели на две подразделения – първото с фокус върху здравето, а второто – върху хигиената и продуктите за дома. Целта е да се подобри влошаващото се представяне на компанията.

Reckitt каза, че сравнимите продажби през третото тримесечие са в размер на 3,21 млрд. паунда, или с 1% надолу. Това е под средната оценка на анализаторите за ръст от 0,6%, показва консенсусна прогноза на компанията, но съответства на понижението от 1% през първото полугодие.

Отчитайки подкрепата от благоприятните валутни курсове и придобиването на Mead Johnson през юни, продажбите са нараснали с 30%.

Reckitt заяви, че цели сравнимите продажби за цялата година на основния ѝ бизнес да останат без промяна, което е под вече понижената цел за ръст от 2%.

В предишните си прогнози компанията очакваше растеж от 3%, но ги намали през юли, след като кибератака през юни удари операциите ѝ, водейки до загуба в продажбите.

Продажбите от Mead Johnson, производител на бебешката формула Enfamil, който в момента се управлява като отделен бизнес, са се повишили с 1% през третото тримесечие, подкрепени от ръст в Китай. Конкурентната Danone отчете във вторник 50-процентов скок на продажбите на бебешки храни в Китай за тримесечието.

Reckitt каза, че все пак очаква сравнимите продажби на Mead Johnson за годината да бъдат с ръст между 0% и 2%. Пълното интегриране на Mead Johnson и създаването на новата оперативна култура ще започне от първото тримесечие на 2018 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:06 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още