Бизнес доверието в Германия – най-голямата икономика в Европа, неочаквано се влошава през септември спрямо предишния месец. Това сочи публикуваното днес редовно месечно проучване на Института за икономически изследвания (Ifo), цитирано от Ройтерс.
Резултатите предполагат, че воденият от потреблението възход на германската икономика може да загуби инерцията си през следващите месеци.
Според базирания в Мюнхен икономически институт индексът му, измерващ нагласите на бизнес средите, е спаднал до 115,2 пункта от 115,9 пункта през август. За сравнение, консенсусната прогноза в проучване на Ройтерс сочи 116 пункта, което е максимумът от юли.
Месечното изследване се основава на анкета сред 7 хил. ръководители на германски компании. То е изготвено през седмиците преди парламентарните избори в неделя, на които канцлерът Ангела Меркел спечели четвърти мандат, но вероятно ще се наложи да смени коалиционните си партньори. Това означава, че резултатите на анкетата не взимат предвид изхода от изборите.
„Германската икономика влиза в новия законодателен период със силен попътен вятър“, казва директорът на института Клеменс Фюст.
Спадът на индекса се дължи на по-негативната оценка на компаниите към сегашната бизнес ситуация. Бизнес перспективите им през следващите шест месеца също се влошават, показва още проучването.