Малко преди изтичането на крайния срок за подаване на оферти за обявилата несъстоятелност германска авиокомпания Air Berlin очевидно се образува нов алианс. Според материал на австрийския всекидневник Kurier бившият състезател във Формула 1 Ники Лауда ще подаде оферта заедно с авиокомпанията Condor, която е част от туроператора Thomas Cook, за 38 самолета на Air Berlin и дъщерната ѝ компания Niki.
Този петък изтича крайният срок за подаване на оферти, като според медийни публикации има редица предложения за авиокомпанията, която от години е на загуба, но за сметка на това държи доста привлекателни права за излитане и кацане на някои важни летища.
Офертата с неназована сума ще бъде предадена в петък на синдика, обяви Лауда в разговор с репортер на вестника. Основателят и бивш собственик на Niki възнамерява да държи 51% от въпросния консорциум и да обслужва туристически дестинации. За пътниците ще се грижи компанията майна на Condor Thomas Cook. Говорител на Condor не отрича информацията, като пояснява, че компанията е готова да играе активна роля в преструктурирането на Air Berlin и Niki.
Припомняме, че Air Berlin обяви фалит в средата на август, след като големият акционер и кредитор Etihad Airways ѝ спря парите. Превозвачът започна бързи преговори за продажба на активите си. Най-голяма част от тях се очаква да придобие германската Lufthansa. Германският лидер може да придобие около 90 от общо 144 самолета, пишат различни медии.
В интервю за Handelsblatt преди седмици Ники Лауда критикува силно политиците и Lufthansa за това, че ѝ „поднасят на тепсия по-малкия конкурент“.
Според Air Berlin преговори се водят и с други три авиокомпании. Браншови анализатори споменават имената на Easyjet и Condor. Интерес обяви и предприемачът от Нюрнберг Утц Класен. Хотелиер и спедиторска компания от Берлин също са заявили интереса си. За последно се споменаваше и името на китайския оператор на летището в Пархим LinkGlobal.
преди 7 години компанията майна на Condor Thomas Cook да не е некоя пловдивска? отговор Сигнализирай за неуместен коментар