IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Меркел и политиката на хаштагове

Германският канцлер се опитва да привлече 3 млн. германци, които ще гласуват за първи път

09:57 | 08.09.17 г. 1
<p>
	<em>На снимката: Меркел с младежи от известни канали в YouTube, Архив Ройтерс</em></p>

На снимката: Меркел с младежи от известни канали в YouTube, Архив Ройтерс

След 12 години на власт германският канцлер Ангела Меркел се представя като нещо повече от германската "Мути" и води кампания в киберпространството, за да установи връзка с младите гласоподаватели и да спечели подкрепата им за дълго след изборите този месец, пише БТА, позовавайки се на материал на Карълайн Копли от Ройтерс.

Меркел, чийто прякор означава "Мамче", изглежда е на път да спечели четвърти мандат със силна подкрепа от по-възрастните германци. Но 63-годишната канцлерка, която за разлика от някои западни лидери няма личен профил в Twitter, иска да мобилизира почти 3-те милиона германци, които гласуват за първи път, в подкрепа на своя консервативен Християндемократически съюз (ХДС) на 24 септември. За тази цел Меркел прие да отговаря на въпросите на четирима видеоблогъри в Youtube, присъства на най-голямата конференция за компютърни игри в Европа и създаде отворен за посетители предизборен център в шикозен бизнес район на Берлин.

26-годишната Диана Кинерт, помогнала за разработването на предложения за модернизиране на ХДС, каза, че партиите трябва да използват нови средства за комуникация, за да привлекат отблъснатите от "стерилната" политика млади хора и да ги направят по-ангажирани политически в дългосрочен план.

"Би било срамота, ако това се окаже само предизборен шум", заяви Кинерт, която има татуировки и носи бейзболна шапка, пред Ройтерс в отворения за посетители център.

ХДС, който едва ли ще спечели категорично парламентарно мнозинство, има нужда от гласовете на младите хора, за да засили позициите на Меркел в коалиционните преговори, които ще се водят след изборите.

Партията предизвика известно объркване, като пусна в Twitter хаштага #fedidwgugl. Това не е плод на повредена компютърна клавиатура, а съкращение на предизборния лозунг на ХДС - "За Германия, в която можем да живеем добре и щастливо". Затова отвореният за посетители център, където тематични зали вдъхват живот на програмата на ХДС, се нарича "#fedidwgugl House".

Във Великобритания младите хора масово гласуваха през юни за опозиционната Лейбъристка партия, като лишиха управляващите консерватори от тяхното мнозинство и показаха как младежите могат да влияят върху съдбата на правителствата, дори да са по-малобройни.

Германското общество бързо застарява, а по-възрастните хора продължават да имат господстваща роля за определяне на дневния ред в страната. Гласоподавателите на възраст над 60 години са над два пъти повече от тези под 30 години.

През 2013 г. ХДС си осигури най-големия дял от гласовете на младите хора, но подкрепата му продължава да идва много повече от пенсионерите. На последните избори две пети от неговите поддръжници бяха на възраст над 60 години, а само 5,4 процента бяха под 25 години.

"Запазете спокойствие и гласувайте за Анджи"

Кинерт, която е качила в Instagram своя снимка с тениска с надпис "Запазете спокойствие и гласувайте за Анджи", казва, че Меркел никога не спира да се учи и гледа към бъдещето въпреки продължителното си управление.

Един от приоритетите на Меркел е цифровизацията на германската промишленост. Тя има профили във Facebook и Instagram и полага усилия да покаже, че е в крак със социалните медии, макар понякога това да изглежда тромаво.
Попитана в интервюто в Youtube кой е любимият й емотикон, Меркел каза, че това е усмивчицата: "Ако нещата са добре, даже заедно със сърчице", пошегува се тя.

Главният съперник на Меркел - лидерът на социалдемократите Мартин Шулц - също не избягва киберпространството. Тази седмица той беше подложен на тежък разпит в Youtube по теми като узаконяването на канабиса, благополучието на животните и развиването на широколентовия интернет.

ХДС си навлече подигравки за объркването, причинено с хаштага #fedidwgugl, но медийното внимание привлече погледите към дневния ред на ХДС.

Усилията за водене на кампания чрез нови медии също така се приемат положително от по-възрастните избиратели, които искат най-доброто за своите деца и внуци, каза Щефан Маршал от университета "Хайнрих Хайне" в Дюселдорф.
Меркел е единственият канцлер, за когото могат да си спомнят повечето германци, които гласуват за първи път. Това помага на ХДС да я представи като стожер на стабилността в бурната епоха на Доналд Тръмп и Brexit.

Социологическо проучване на "Форза" през юни установи, че 57 процента от хората между 18 и 21 години подкрепят Меркел, а сред населението в по-широк план този дял е 53 процента. Само 21 процента от младите хора подкрепят Шулц. Управляващият директор на "Форза" Манфред Гюлнер каза, че по-младите германци стават по-консервативни от своите връстници в други страни: "Младите хора тук са прагматични; те се тревожат за своите пенсии." 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:16 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
majnata
преди 6 години
Мдааа , голем избор имат швабите ... Меркел или Шулц. Памперсите с големи пенсии пак ше определят бъдещето на младите нещастници с по 450 еу базис , дето няма да видят пенсия в тоя живот !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още