Компанията за обществен транспорт на Рим (АТАC), най-зле функциониращата и затънала в дългове италианска държавна компания, започна процес по преструктуриране на дълга като последен опит да избегне фалит. Дълговете на АТАС възлизат на почти 1,4 милиарда евро, предаде ДПА.
Автобусната компания ще поиска защита от съда от претенциите на кредиторите, докато изготви план как да се издължи поне на някои от тях и да продължи да работи, обяви вчера управителният ѝ съвет.
Оздравяването на компанията е сериозно изпитание за кметицата на Рим Вирджиния Раджи, избрана миналата година като кандидат на популисткото Движение "Пет звезди". Досега Раджи не успя да се справи с огромните проблеми на Вечния град.
За да изминем този път, ще ни е необходима смелост, решителност и дългосрочна визия, написа градоначалничката във Facebook, като каза, че няма да има съкращения на работни места и приватизиране на компанията.
Преструктурирането на АТАС обаче ще изисква сериозни жертви от нейните близо 12 000 служители. Профсъюзите вече призоваха за стачка на 12 септември срещу плана за преструктуриране на дълга.
Компанията отдавна страда от шуробаджанащина, корупция, закъснения в графика и масово пътуване гратис. Според вестник "Месаджеро" сега само половината от нейните 1900 автобуса работят.
Ако кредиторите на АТАС отхвърлят предложените им планове за плащане на дълговете, компанията най-вероятно ще фалира и ще доведе до несъстоятелност на градския съвет на Рим.
При този сценарий Раджи ще изгуби поста си и ще бъде сменена от назначен от правителството комисар. Това сериозно би накърнило репутацията на Движението "Пет звезди" и шансовете му на парламентарните избори догодина.
/БТА/