Air Berlin обяви фалит. Втората по големина германска авиокомпания подаде във вторник документи по процедурата за обявяване на неплатежоспособност, след като големият акционер и кредитор Etihad Airways „затегна кранчето на парите“. Заради това компанията вече не е разполагала с положителна прогноза за развитие, обяви мениджмънтът на Air Berlin, предава DPA.
Федералното правителство ще подкрепи компанията с мостов кредит в размер на 150 млн. евро. „Връщането на пътуващите до Германия с полети на Air Berlin не би било възможно в противен случай“, се казва в общо прессъобщение на Министерствата на икономиката и на транспорта. Кредитът е подкрепен от федерална гаранция.
Междувременно Lufthansa заяви, че поддържа съвместно с федералното правителство усилията за преструктуриране на авиокомпанията. „С това ще се гарантира, наред с други неща, че наетите от Air Berlin самолети, които летят в момента за Eurowings и Austrian Airlines (дъщерни компании на Lufthansa - бел. ред.), ще продължат да бъдат оперирани, както в момента"). Преговорите за придобиване на части от групата Air Berlin пък предлагали и възможност за пренасочване на персонала. „Lufthansa има намерение да доведе тези преговори до бързи и положителни резултати".
Акциите на Lufthansa продължиха да поскъпват във вторник след новината несъстоятелността на Air Berlin с над 2%. Акциите на Air Berlin са спрени от търговия.
Съюзът на пилотите Vereinigung Cockpit (VC) обяви, че „за служителите на Air Berlin, които вършат отлична работа от създаването на авиокомпанията, новината е истински шок".
Etihad пуска Air Berlin като „горещ картоф", въпреки че нови инвеститори са проявили интерес, разкритикува действията на арабския инвеститор VC. „С това инвеститорите от Персийския залив показват истинското си лице"...
Air Berlin извършва полети от летище "Тегел" в Берлин и от Дюселдорф. Флотилията й се състои от около 120 самолета. През миналата есен компанията обяви планове за съкращаване на до 1200 свои служители и даване под наем на част от самолетния парк заради значителни финансови загуби.
Към края на септември 2016 година дълговете на компанията бяха около 1 милиард евро. Около 40 самолета бяха дадени под наем на конкурентната Lufthansa. По данни на самата компания през миналата година тя е превозила 28,9 милиона пътници.
От години Air Berlin лети на загуба. През 2016 г. тя беше в размер на 780 млн. евро. Положението се влоши в края на март с преминаването към лятното разписание. След това „заваляха“ отмени на полети и закъснения.
преди 7 години поредния омешан пример, хахахаха отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ....вече въобще не е ясно тая компания американска ли е.-------------------------------Както не е никак ясно в България коя фирма чия е и каква е. Преди няколко години ходих в Практикер да си купя един комплект длета на фирмата Budget, която си е фирма на Практикер, но се оказа, че такива вече не се предлагат, защото те вече били минали към Техномаркет. Която си е чисто българска мутренска фирма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Не смесвам нищо. Това беше просто едно сравнение без претенции за пълна аналогия. Основният проблем е, че капитализмът вече не е това, което беше. Когато на времето Крайслер вървеше към фалит и Ли Якока поиска заем от държавата това се превърна в страхотен проблем. Било протекционизъм и така нататък. Смешното тогава беше, че за въпросният заем той беше подкрепен от ... бившите си шефове от Форд. Които тогава заявиха, че ако Крайслер фалира в Щатите ще останат само две автомобилостроителни компании - те и General Motors. Което означава, че GM, с пазарният си дял от 70% бързичко ще ги анихилира и и помен няма да остане от тях. И тогава ще има не протекционизъм, а направо монополизъм на границата със социализъм. Това проработи тогава, но за съжаление нещата продължиха да се развиват. Крайслер уж все още съществува. По едно време се казваше Даймлер- Крайслер, като имаше намесена и някаква японска фирма. И макар все още да го има като име вече въобще не е ясно тая компания американска ли е. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години той меша много неща, не само примерите ами и пиеньето ... може би първото е следствие от второто :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Недей да мешиш случая с Гърция.Там от началото на миналата година започна изземване на частна собственост заради 2 или 3 поредни години на НЕплащане на данъци. Иззетите имоти или тези под запор са доста, може би вече отиват към 100 хиляди или много повече. Ако имаш познати гърци им се обади да ги питаш как е положението и ще разбереш, че не е само наливане на напечатани хартийки в една бездънна яма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Решението на федералното правителство ...--------------------------.... е точно като решението за спасяване на Гърция от дълговата криза. Уж беше само за малко, уж беше само веднъж, ама се наложи втора, трета, че и четвърта спасителна програма. Ще има и още. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Решението на федералното правителство за поддържане на операциите в средата на ваканционния сезон с пари от данъкоплатците за ограничен период от време е правилно. Няма друг избор. В противен случай хиляди туристи биха били блокирани в чужди страни. Икономическите загуби вероятно ще са по-високи, ако хората не могат да се върнат навреме на работа.Но след това всички възможности за продължаване на бизнеса следва да бъдат подробно анализирани с Tui или Lufthansa - в интерес на служителите и клиентите на Air Berlin. Държавата обаче трябва да стои настрана. В никакъв случай дълговете на арабския основен акционер Etihad не бива да се покриват от германския данъкоплатец. Това ще доведе до пазарна икономика ad absurdum. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ауу , как така германската държава подмага частен превозвач ......аууу според либертарианците немците са много зле и са изградили социализъм ..... бе те немците нямат акъл ше кажат нашите неолиберали .... аман от *** народ ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар