Френският президент Еманюел Макрон ще настоява при посещението си в Австрия, Румъния и България по-късно този месец за правила, които по-добре да защитават френските работници от нечестната, според тях, трудова конкуренция от Източна Европа, съобщи днес официален представител, цитиран от Ройтерс.
Макрон се ангажира да вземе мерки срещу "социалния дъмпинг" във Франция, където компании наемат при по-ниско заплащане работници от по-бедните източноевропейски страни, като така застрашават работните места на французите.
Страните от ЕС са разделени по въпроса за правилата, според които например български шофьор на камион или литовски зидар могат да работят във Франция за ограничен период от време с източноевропейските си заплати, които обикновено са под минималния гарантиран праг в западноевропейските страни.
Полша, Унгария, Словакия и Чехия заявяват, че трябва да имат право да се конкурират ценово, както западноевропейските страни се конкурират по качество на продуктите и ноу-хау, за да наваксат след десетилетията комунистическа стагнация.
Спорът се оформя като един от най-наболелите въпроси пред блока, задълбочавайки разделението изток-запад сред страните членки, докато ЕС търси единство около Brexit.
Официалният представител посочи, че Макрон ще иска по-строги правила за "социалния дъмпинг" при обиколката си от 23 до 25 август в Австрия, Румъния и България.
По думите на източник от президентството, цитиран от Франс прес, трите страни оказват сътрудничество, особено по въпроса за командированите служители, тема която френският президент ще засегне при всичките си срещи.
В австрийския град Залцбург на 23 август той се се срещне с австрийския канцлер Кристиан Керн, както и с премиерите на Чехия Бохуслав Соботка и на Словакия Роберт Фицо. На 24 август в Букурещ ще разговаря с президента Клаус Йоханис и премиера Михай Тудосе, след което ще пристигне във Варна, където ще се срещне с българския президент Румен Радев и с премиера Бойко Борисов.
Френският официален представител определи посещението на Макрон като "важен символ, тъй като това са страни, на които в миналото не е обърнато достатъчно внимание или са били пренебрегвани от Франция, или поне според тях е така."
Той отбелязва, че същевременно Германия е инвестирала много в тези държави.
Цялата обиколка цели подобряване на достъпа до Източна Европа, допълва източникът, цитиран от Франс прес.
/БТА/
преди 7 години Маркон няма абсолютно никаква визия за управление. Той щеше да прави от Франция някакъв зелен технологичен гигант подобен на Калифорния. Има няколко огромни спънки за реализацията на подобен план. Франция изобщо не може да привлече качествени специалисти за целта заради свръх-високите си данъци и липсата на сигурност на сигурност причинена от ислямския терор. Реално като се замисли човек този модел е модел на бананова република - свръхбогати технологични олигарси и безбройните им роби събрани от целия свят - точно като Калифорния - щатът с най-много бедни, бездомни и наркомани на глава от населението в САЩ и с реално изпарила се в далечното минало средна класа. Не знам колко наивен трябва да си за да гласуваш за подобен план... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Макрон е най-слабо популярния френски президент от времето на Де Гол. Само 2 месеца след началото на неговото управление медиите във Франция съобщават за тотален срив на доверието в президента за по-малко от 6 месеца управление. Когато Макрон става президент той се ползва с доверието на около 40% от франзуците днес % е под 30 вече. Явно Макрон е решил да подобри рекорда на своя съпартиец Оланд. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Ако има ограничение за командированите служители, трябва да има и ограничения за разликата в заплащанията. Т.е. колкото по-малко време може да е командировам един работник, толкова по-малка трябва да е разликата, която плащат едни и същи компании за една и съща работа в различните държави!Изобщо как си я представят тая Европа само с ограничения! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Френските компании защо наемат евтина работа ръка??? Сигурно, защото да платят по-малко и да реализират печалба!!!! Или не???? Какъв ще го дръвчи този в България с тези искания?????Хем искат евтин превоз с товарен автомобил, хем да платят голяма заплата на френски шофьор!!!Ами отворения пазар??? Забрави ли го вече??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години И аз искам правила срещу "заплатовия дъмпинг" :). Щото една и съща фирма плаща едни пари тук и съвсем други (в пъти повече) там за същата работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар