Добре развиващият се бизнес с лепила и перилни препарати насърчава резултатите на германския производител на потребителски стоки Henkel през първото тримесечие.
Подкрепени и от придобиването на американския производител на перилни препарати Sun Products през миналата година, приходите скачат с 13,6 на сто до 5,1 млрд. евро, обяви компанията, цитирана от DPA.
Чистата печалба възлиза на 597 млн. евро – с 13,7 на сто над печалбата преди година.
Най-силни ръстове компанията постига в бизнеса с почистващи и перилни препарати (Persil, Pril, Purex), както и козметиката (Schwarzkopf, Syoss, Dial), но конкуренцията става все по-сурова. Мениджърите очакват тази тенденция да продължи.
Освен това и суровините, които Henkel използва за производството на своите продукти, стават все по-скъпи, което също е източник на рискове.