Ирландската индустрия за храни и напитки, на стойност 21 млрд. долара, насочва продажбите си към Близкия изток, след като Великобритания – най-големият ѝ купувач, се подготвя да продължи напред с Brexit и да излезе от Европейския съюз, коментира Bloomberg.
Великобритания, която формира 43% от износа на земеделски продукти на Ирландия, купува телешко и млечни продукти за по около 1 млрд. евро годишно, каза земеделският министър Майкъл Крийд в интервю в Дубай. Най-големите пазари на Ирландия в Близкия изток са Саудитска Арабия, с около 135 млн. евро годишно, и Обединените арабски емирства (ОАЕ), с около 60 млн. евро, като и при двете страни водещи по продажби са сирената и други млечни продукти, казва той.
Ирландия, която е страна членка на ЕС, е постигнала тази седмица споразумение за продажбата на обработено, сготвено, мляно и на кокал телешко месо в Саудитска Арабия, обяви Крийд.
Никоя друга страна не усеща натиска от британския вот за напускане на евросъюза повече от Ирландия. Великобритания е топ дестинация за износа на страната, включително за бирата Guinness на Diageo и маслото Kerrygold на земеделската компания Ornua. Трийсет години квоти на ЕС, които ограничаваха производството на мляко, приключиха през 2015 г., което накара 18 хил. ирландски производители на млечни продукти да търсят нови пазари за износ, които да поемат нарасналото производство.
„Търговските войни не са добре за нас“, каза Крийд. „Търговските мисии в контекста на Brexit стават все по-съществени“.
Ирландия иска да засили земеделския си износ до 19 млрд. евро до 2025 г. от 11 млрд. евро през 2016 г., допълни той. Близкият изток, Северна Ирландия и Югоизточна Азия са привлекателни дестинации заради увеличаващата се средна класа, усвоените западни начини на хранене и нарастващите потребителски разходи, каза той. Китай сега е вторият по големина пазар за млечни продукти и свинско месо на Ирландия след Великобритания.
Крийд беше в Дубай в началото на месеца след посещения в Китай, Виетнам, Южна Корея, Сингапур, Саудитска Арабия, Мароко и Алжир през последните месеци. Около 90% от земеделското производство на страната се изнася, каза той. Индустрията с храни и напитки има годишно производство, оценявано на около 20 млрд. евро, казва Тара МакКарти, главен изпълнителен директор на Irish Food Board.
“Идентифицирали сме горещи места в цял свят, които според нас предлагат значителен потенциал“, каза Крийд, подчертавайки възможности в региони като Близкия изток, Северна Африка и Югоизточна Азия.
Ирландия не може да се възползва от търговска сделка, сключена през октомври, за износ на овче месо към Иран заради трудности в плащанията от страната, каза той. Иран може да бъде врата за продажби към други места, включително Русия, която в момента е под ембарго за директен износ на някои храни от ЕС, включително млечни продукти.
„Ако можем да достигнем Иран, възможностите за реекспорт оттам към други страни са значителни“, допълва той.
преди 7 години Ирландия е част от огромния 540 милионен пазар на Е С За какво и са Китаи Индия и Иран Ако произвеждат достатъчно ефективно ще продадат всичко в Европа Турция и Северна Африка Без проблеми отговор Сигнализирай за неуместен коментар