Най-голямата линия за морски контейнерни превози в света Maersk обединява усилията си с Alibaba, за да позволи на компаниите, изпращащи стоки, да запазват пространство на корабите ѝ чрез китайския гигант в онлайн търговията – ход, който заобикаля традиционните посреднически спедитори, съобщава Ройтерс.
Maersk, подразделение на датската A.P. Moller-Maersk, е започнала да предлага услугите си на китайски компании чрез сайта за резервации на Alibaba OneTouch на 22 декември, заяви говорител на линията в сряда.
Доставчиците обикновено ползват услугите на спедитори, за да запазят пространство на контейнерните кораби, но линиите като Maersk позволяват на собствениците на товари директно да правят резервации през интернет.
Компаниите в електронната търговия все повече навлизат в логистичната дейност в опит да спечелят по-голям контрол над веригите си за доставки. Amazon.com регистрира китайско подразделение като спедитор и отдава под наем самолети, за да управлява по-голямата част от доставките си в САЩ.
Alibaba, собственик на една от най-големите китайски платформи за електронна търговия, си проправя път в логистичния бизнес през последните години, купувайки дялове в куриерски компании и складове. Компанията не е предоставила коментар по новината.
Maersk заяви, че ходът е част от стратегията на линията за осигуряване на дигитални услуги за клиентите си и че планира да стартира още пилотни програми за други интернет портали.
„Първоначалният старт позволява на регистрираните потребители в Alibaba OneTouch да определят цената за нужното товарно пространство по определени маршрути, като предплатят депозит“, каза говорителят на Maersk. “Услугата ще бъде предлагана първоначално за определени маршрути и пристанища“.
В момента услугата покрива маршрути от осем китайски пристанища, включително Шанхай, до пристанища в Европа и Азия, сочи проучване в OneTouch.