Кметът на Лондон Садик Хан смята да преустанови поръчките на двуетажни автобуси, които използват дизел, след 2018 г. като част от програмата си за справяне с мръсния въздух на британската столица, предава Bloomberg.
От кметството заявиха още и че всички стандартни автобуси, които ще бъдат закупувани, няма да излъчват вредни емисии. Кметът на мегаполиса показа първия в света двуетажен автобус, който се движи с хидрогенно гориво, произведен от Wrightbus, и каза, че тези модели ще влязат в експлоатация от догодина.
Хан работи с представители на други градове от цял свят, за да се спре използването на замърсяващи автобуси и да се стимулира използването на превозни средства с нулеви вредни емисии. Това ще се постигне, като се намали тяхната производствена цена.
Единадесет други града, сред които Ню Йорк, Амстердам и Кейп Таун, поеха ангажимент да спрат да купуват дизелови автобуси до 2020 г., а Париж, Мадрид и Мексико Сити поеха ангажимент да спрат използването им до 2025 г., поясниха от лондонското кметство.
„Страхотно е, че все повече градове спират купуването на дизелови автобуси, което е ясен сигнал, че само най-чистите технологии ще бъдат желани в нашите градове“, заяви Хан.
Кметът на британската столица добави още, че справянето с проблема със замърсения въздух в града ще е приоритет по време на неговия мандат. Откакто встъпи в длъжност през май, Хан спря използването на някои от най-замърсяващите автобуси, предложи да се въведат допълнителни такси за замърсяващите превозни средства и представи плановете си за разширение на съществуващата в Лондон „зона с ултра ниски емисии“.